Här är vi idag

Ja en snabb uppdatering vad som händer och jag skall nu försöka få tillbaka lite motivation till att skriva här, ganska otroligt att det fortfarande är över 70 unika läsare som kollar in här varje dag med tanke på hur sällan jag uppdaterar, jag borde skämmas…

 

Ja en lite snabb uppdatering om oss nu då:

 

Tiffany har du som ni sett varit på dejt i Danmark, mer om kombinationen hoppas jag få tid dela med mig av imorgon. Hon har för övrigt debuterat i Agility, hon är ju en liten tik, 44,5 så hon tävlar medium och gjorde en kanon debut men tyvärr missade hon slalom ingången i tre av loppen så fick 5 fel vardera i dom annars hade hon haft tre pinnar sin första tävlingshelg, så när hon är tillbaka från mamma ledigheten om allt går som planerat skall vi träna slalomingångar. Annars kommer tiden just nu läggas på detaljer och vi kommer inte tävla någonting mer innan den planerade valpningen.

 

Qit är HD röntgad med A/A höfter, och vi jobbar på planerna är att strax komma ut på tävlingsbanorna igen och samla lite SM poäng, det är lite små saker vi jobbar på men förövrigt känns det väldigt jämnt. Vi hade ju som plan att få ett GK VP i år, och jag hoppas fortfarande detta är möjligt hon har fått möjligheten jobba lite med fåren och en del i trånga utrymmen och börjat växa på sig. Hon är väldigt lättränad i vallningen, väldigt lyhörd och signalkänslig men behöver jobba upp sitt mod lite.

 

Joline har även hon debuterat agility och det resulterade i 1 pinne i agilityklass och två lopp med 5 fel, även Amanda har varit iväg och tävlat agility med henne med blandade resultat och dom har också varit på utställning och fått ett VG. Just nu lägger vi fokuset på lydnaden och tränar in tvåans moment, det går framåt och jag hoppas på debut i tvåan i höst.

 

Inez, underbara Inez är inte kvar hos mig, hon var verkligen en sådan HH som jag sökt så trygg och lugn i sig själv och alla bitar på plats men tyvärr passade vi inte ihop av någon anledning skar det sig och hon fann inget intresse i att jobba med mig, riktigt trist och med en hel del blandade känslor var det ett par andra som träffade henne av en slump som precis som jag blev förälskad i denna lilla super stabila unghund, så hon är just nu på prov hos dom så får jag se vart det bär, jag hoppas bara på det bästa för alla.

 

Jag själv, jobbar och trivs med livet, tar dagen som den kommer och tar del av allt som händer. Snart ett år i Stockholm, med ett jobb jag trivs kanon med och en stad jag älskar men aldrig gett en chans har jag beslutat mig för att kasta mig ut i den osäkra vardagen igen, jag hatar mig själv lite för det, men det känns ändå rätt. Så min impulsivitet vinner även denna gång. Jag räknar ner mina dagar här och förvaltar varje sekund på bästa sätt. Lite vemod, blandade känslor, jo visst men vill man leva livet helt ut måste man våga ta chanser.

 

Flera TheLook hundar har också varit ute i tävlingsbanan med fina resultat i sommar, jag är stolt över er alla som förvaltar era hundar så väl! Jag kommer uppdatera hemsidan snart med lite om kullen och alla fina resultat, vill inte skriva ut det här med risk att glömma någon.

 

Lite bilder från min och Tiffanys Skagen promenad, mitt paradis på jorden!




 


Kommentarer
Postat av: Lisa

It's ALIVE!! :D

2012-09-06 @ 22:25:00
URL: http://www.tuffiz.se
Postat av: Frida

SÅ spännande med uppdatering ;)

2012-09-06 @ 23:02:33
URL: http://lunayes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0