Lägg din energi rätt

Har haft några dagar jag gått och haft en extrem ångerst, det är bara jag som kan ta beslutet det vet jag och egentligen är det inte så jäkla alvarligt men det ger mig en klump i magen. Måste bestämma mig nu och kanske jag bara skall göra detta så det blir överstökat. Ja jag lär väl gå här och göra det jag hatar mest, lägga energi på saker jag egentligen inte borde och jag vet jag inte vinner på att lägga den på att gå och fundera på detta. Jag vet ju att vi kan, så varför tvekar jag egentligen!

Igår la jag två spår, ett personspår och ett viltspår. Sedan åkte jag iväg och tränade vallningen medans dom fick ligga till sig. Strax innan mörkret kom blev jag tvungen avbryta, det är så lätt att man fastnar där bland fåren man funderar och tänker allt för att komma på den bästa lösningen för att få hunden att förstå vad det är man vill. Men när jag väl slitit mig bytte jag hundar och for ut till skogen igen. Först gick jag personspåret med Ronja. Vet inte om hon spårat något innan men hon va lite ivrig och flakade endel till en början, men efter en 70 meter sansade hon sig och gick jätte fint, tog vinkeln galant och eftersom det va lite blöt i gräset på åkern jag gick över dåg jag precis vart jag gått och att hon följde spåret precis i spårkärnan. Hon hittade slutet och vi busade. Så näsa har hon helt klart.
Jojo fick gå sitt viltspår det var nog ca 300m och gick över två bäckar, en riktigt bred som jag fick hjälpa henne över. trängen stundvis var väldigt svår, egenom buskar med taggar och en bit på en myr, men hon fixade det galant, hon går väldigt lugnt och följer spåret fint, tar vinklar och det känns som hon är väldigt noga, men jag skulle önska mer driv, men kanske är det jag som kräver för mycket, mer än vad jag kanske egentligen behöver.

Sedan kom jag hem blöt om fötterna och byxerna nästan upp till knäna.

Idag har vi tränar lydnad med Tiffany fokus på kroppskontroll i friaföljet och attityden på platsliggningen. Jojo har tränat lite platsliggning och stadga i ställande och läggande. Ronja har fått kampa med en "ny" person. Så nu är det dags för lite vallträning med resten av gänget.

En uppställningsbild på Ronja



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0