Full fart

Idag har varit full fart blev att jobba några timmar idag också, jobbade in lunchen så jag kunde sluta lite tidigare så vi han ta en tur till Hagfors, egentligen skulle vi åkt dit igår men fick skjuta upp det men när det blev att jag fick jobba både idag och imorgon också kom vi fram till att vi tar turen idag direkt efter jobbet istället, dom hade öppenträning på Hagfors BK så vi chansade att åka dit och tänkte vi tränar innan deras träning börjar och hör om det är okej om vi stannar och tränar när dom har öppenträning. När vi kom dit var det massa folk där redan, inte riktigt som vi tänkt oss, men vi blev mottagna med öppna armar så det va bara gå in på planen och köra. Tycker överlag hundar skötte sig fint. Tiff fick lite länkning med mycket fokus på attityden och transporterna. Tea körde igenom hela eliten utan vittringen då vi skall jobba på den imorgon, tycker hon gick fint, det är ju tempot som behöver jobbas på men hon gör alla momenten.
Joline körde igenom ettan (utom apporteringen) och det kändes ok hon gör alla moment och jag har verkligen lärt mig vara tydlig och förbereda henne ordentligt och jag känner hur mycket bättre vi kommunicerar på planen nu, om hon bara förstår vad det är jag vill gör hon allt rätt, så ja kort sagt hänger det på mig. Egentligen är det väl ganska självklart, vem eller vad man kommunicerar med är ju tydlighet alltid en fördel men efter att jobbat med Tiffany som är nästintill tankeläsare är tydlighet inte så självklar i min hundträning längre så med Joline får jag helt enkelt ramla in i det facket igen och tänka igenom allt jag gör och förmedla det ordentligt.

Efter att vi tränar klart och kände oss nöjda åkte vi till en Pizzeria i Hagfors och ät lite "lunch" innan vi åkte hem över igen.

image description

Nu har vi landat i soffan och Joline har tagit bästa platsen!

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0