konkurrans

Efter en ordenlig svaka i träningsmotivationen som reulterade i ett avbrott med agility träning och lydnadspass jag tvingade ut mig själv på har nu motivationen hittat tillbaka, det känns riktigt roligt att styra upp det här sista nu, plocka ihop hundarna och se till att komme ut på tävlingsplanerna igen inom kort.
Både Joline och Qit utvecklas fint nu och det känns som bitarna för att få dom i tävlingskondition börjar falla på plats. Tiffany går riktigt fint, men kommer ju tyvärr inte hinna ut med henne något innan några eventuella valpar.
 
Med Joline har jag utnyttjat mig av konkurrans när det gäller apporteringen, alla hundar, ja utom Joline möjligen tycker det är riktigt roligt hon håller stenhårt i apporten för tappar hon den hugger både Qit och Tiffany som pirayor efter den, Tiffany försäker även dra den ur munnen på henne så det gäller hålla ordentligt. Ett otroligt roligt sätt att träna hund på, det är väldigt effektivt och man tränar 3 hundar i ett :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0