Vittring

Vittringen gör mig tokig, ett moment som kommer få mig gråhårig, hur skall jag få mina fyrbenta vänner att förstå och få en bra jämnhet i det. Har jag för höga krav, är min målbild orimlig? Jag måste försöka fundera ut om jag kanske skall börja ge efter lite och sänka några av mina krav på den ”perfekta” vittingen för att kunna känna mig nöjd. Det är ett moment man absolut inte vill ha någon osäkerhet i, man vill ha en hund som jobbar självständigt kan ta beslut och vara självsäker, så en liten konflikt är allt som kan behövas för att totalt krossa detta momentet. Jag känner hur jag blir irriterad för jag inte når dit jag vill, jag biter ihop, sliter mitt hår, sätter mig och funderar, där sitter jag nu. Hur fasiken skall jag bära mig åt, jag vill verkligen ha den 100% och jag vill ha det Perfekt fast att jag vet att den zonen jag har att spela på då är så marginell att den knappt finns. Måste jag tvinga mig själv tänka om i denna frågan. Nöja mig med ett ”bra” arbete men alltid 100% rätt. Eller skall jag satsa på att spela på den där lilla marginalen som när det lyckas alltid ger mig 10:an men där det också finns en chans jag ligger på 0. Vill ju egentligen inte sänka min målbild men jag vill ju heller inte riskera alla poäng, men någonstans vill jag ju tro att det går att jobba fram så man har ett 100% moment i alla fall 98% av gångerna. Och det är dit jag vill komma, men kanske är det som sagt orimligt.

Så många tankar som snurrar, så många idéer, så många mål och så många små små bitar jag vill ha på plats kanske söker jag och strävar efter något som fungerar i teorin men aldrig kommer vara genomförbart i praktiken.


Kommentarer
Postat av: Lisa

När man är ledig så händer inget här ;)

Men när jag åker och jobbar så VIPS fick jag hur mkt som helst att läsa.. Saknar dig <3

2012-05-17 @ 22:49:13
URL: http://www.tuffiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0