Uppskatta det lilla

Varit ute på promenad och kommer in med ett lyckorus, ja det kan låta konstigt man vad det gäller att ta till vara på dom där små sakerna och uppskatta det lilla tycker jag man gör det alldeles för sällan det blir lätt en vardag och man glömmer att ibland tänka och känna efter hur bra det faktiskt är. Man kan ju någonstans känna att bo i ett villaområde med fyra hundar lätt borde bli påfrestande, man kan inte gå en promenad utan att möta massor av människor och ett flertal hundar. Men jag kan inte hjälpa att jag upplever det som en lyx när vi är ute och går, dom har verkligen en underbar attityd till hundar och människor man möter det är som att dom inte ser dom, även Inez har visat sig ha en härlig inställning till människor och hundar man möter, gör ingen grej av det alls utan vandrar bara förbi precis som dom andra. Hon lyssnar ganska bra och skulle hon få intresse för någon som kommer gående är det inga större problem bryta henne och få henne komma springandes. Så hon kommer nog bli lika härlig som dom övriga vad det gäller vardagen, det är en ganska befriande känsla både för mig och hundarna att veta att man aldrig behöver tänka på koppel att dom aldrig skulle kolla åt varken en människa eller annan hund utan bara snällt passera, oavsett vad hunden på andra sidan gör. Jag brukar säga så att det skall vara roligt att ha hund, känns det annorlunda skall man nog fundera på vad det är som har gått fel, men mitt hundägande är verkligen roligt. Så många galna stunder, så många skratt och så mycket att ödsla min tid på.


Kommentarer
Postat av: Frida

du ser verkligen lycklig ut på bilden!

2012-03-28 @ 12:27:03
URL: http://lunayes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0