Ett avslut och en ny start

Idag avslutades utbildningen, det sista vi gjorde var ett prov och fast att allt kändes mest rörigt visade det sig när jag satt med prover och frågorna framför att allt var väldigt klart och med andra ord hade jag snappat upp mer än vad jag själv trodde.
Skyndade mig till huvudkontoret för att se om jag skulle hinna få till legitimationen idag, dom har bara det två ggr i veckan och idag var en sådan dag. Jag kom 5 minuter för sent men dom var kvar så slängde in mig lite snabbt så det var fixat.
Nu han jag ju inte riktigt säga hej då till dom som gått kursen med mig och jag kan inte hjälpa att det är en lite tråkig känsla att säga hej då till människor man umgåtts med under 2 veckor som man vet man inte kommer träffa mer, endel men långt ifrån alla. Har ju varit ganska många farväl den sista tiden, kanske det påverkar, alla arbetskollegor i dalarna och många vänner där, jag har ju kvar kontakten med några, men det är ju inte som förr när man bodde där. Och när jag får posten med som gulliga små meningarna möts jag av väldigt blandade känslor. Jag längtar absolut inte tillbaka till Dalarna eller det livet jag hade där om jag gämför med det jag har nu, men visst saknar man vissa stunder och dagar där ibland. Och jag tror det är därför det känns lite extra nu när man ser människor man lärt känna för sista gången.

Men nu är allt praktiskt och teoretiskt fixat så alldeles snart är det dags lära känna alla nya människor på mitt kontor och ute på fältet, det skall bli spännande, jag vet jag sa samma med förra jobbet så jag borde kanske inte säga det denna gången. Men nu känns verkligen allt kanon och jag måste ju gå in med inställningen att jag kommer trivas!



Det har blivit mycket detaljträning för hundarna nu det sista, det är nyttigt men jag känner vi alla saknar lite länkningar så imorgon skall vi ut och köra några riktiga länkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0