Hem och vattna blommorna

Räknade i kalendern och insåg att jag i alla fall sovit 16 nätter under januari månad i min lägenhet. Helgerna innebär mest att jag flänger runt och inget har egentligen ändrats som jag trodde det skulle göra när jag fick mitt ”egna” krypin. Igår kom jag hem tillbaka till Stockholm för att igår och idag gå igenom lite hälsokontroller och sitta vid skolbänken några timmar och skriva prov. Kändes väldigt bra sitta där igen, och saknar nästan tiden i skolan, att skriftligt få uttrycka sig och använda hjärnan vid logiskt tänkande. För idag var det dels det som gällde instruktionsförståelse, Logik, teknik, svenska och Psykologi test som gjordes. Väldigt spännande och verkligen roligt, hoppas det är lika kul få tillbaka svaret sedan bara.

Ja och så var det typ, hem och vattna blommorna, några av mina orkidéer såg lite ledsna ut, två ”pinnar” hade dött, kom på jag glömde vattna dom innan jag åkte för en och en halv vecka sedan, men palmen och den lilla bladväxten i sovrummet var fortfarande pigga och jag hoppas även orkidéerna piggnar till nu när dom fått stå i bad några timmar. Imorgon bär det av mot nya äventyr igen. Då väntar Dalarna, Mora, Rättvik och Lisa. Jag hoppas även jag får se lite andra kända ansikten under dom dagarna jag spenderar i mitt gamla hemma län. Så även Februari börjas med att jag åker bort några dagar. Det skall tränas hund i massor! Och vi skall som vanligt uppleva massa galna äventyr, utforska galna idéer, skratta oss till tårar, vara uppe alldeles för länge och låta tiden bara stanna för några dagar. Jag ser fram emot att få spola tillbaka tiden, men ta alla bra detaljer från det liv jag lever idag med mig.

För övrigt går träningen med Qit bra, igår var jag till södra och körde en liten länkning med Qit, idag har jag kört ur henne allt, verkligen bara låtit henne toka ur totalt, ikväll skall jag köra ett pass till och se hur hon svarade på det. Tiffany har vila, hon åt upp ca 1½ kilo lever godis i Söndags och har fortfarande inte återhämtat sig, igår var hon riktigt dålig, idag är bättre så imorgon tror jag hon är sig själv igen.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Men Tiff då..

Fast inget slår ju Thea's 17dentastix, ½kartong markies och diverse annat smått och gott som fanns i skåpet.. DÅ trodde jag hon skulle sprängas!

SES SNAAAAAART!

Kommer inte kunna sova inatt..

2012-02-01 @ 00:43:03
URL: http://www.tuffiz.se
Postat av: Lisa

Ps. du kanske kan få min orkidée att blomma?

Det är den blomman som överlevt längst med mig, 2½år..

2012-02-01 @ 00:43:51
URL: http://www.tuffiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0