Snart dags

Snart står jag och Qit på planen, redo att debutera. Det känns kul, det känns bra och det känns inte speciellt nervöst. Jag och Qit har några egenskaper gemensamt en av dom är att vi älskar att tävla!
Detta är en ny situation för oss och vi går in här idag för att ha roligt, förhoppningsvis ha en bra känsla och en hel del bra detaljer med oss när vi går av planen. Jag skall försöka blunda lite för dom missar som blir, behålla den fina känslan vi haft från dom senaste träningarna, gå in till 110% i varje moment och se till göra det så bra som möjligt. Se ett moment i taget, inte fastna i dom vi gjort, förbereda oss ordentligt inför nästa och se till att leverera! Vi skall helt enkelt vara jätte fokuserade och ha riktigt roligt där inne!

Och jag skall komma ihåg att:
Börja med vänster benet i bakåt marsch.
Inte säga fot i sidoförflyttningarna eller vändningarna på stället.
Ge henne en liten dold bakåt retning vid inkallningen 
Säga konen, ut till kon skicket vid rutan.
Såga runda ut till konen till Apporteringen
Vara TYDLIG när jag skickar henne till apporten....
Lugna henne innan vittringen.
Och låsa henne ordenligt vid fjärren.

Jag måste komma ihåg dessa saker, så jag skall repetera dom för mig själv en gång till precis innan jag går in!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas det gick som du ville! Blir spännande att läsa om er första tävling ihop :)

2012-02-04 @ 16:17:28
URL: http://hied.wordpress.com
Postat av: Rebecca

Hoppas att det gick bra!

2012-02-04 @ 18:11:43
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0