Sammanfatta en känsla

Ja att sammanfatta dagens tävling, är som att försöka sammanfatta en känsla. Ibland eller jag kan till och med säga oftast, är det inte poängen eller placeringen som är av betydelse. Det är känslan, känslan man har inne på planen, hur man samarbetar, förstår sig på varandra och räddar saker som går snett, att man vågar ta för sig, att man kan tänka klart och logiskt när man står där inne på planen för att kunna rädda dom där få poängen man har kvar, ibland kan till och med den där räddningen man gör vara mer värd än den där super snygga 10:an. För man stod där under press, man stötte på ett oväntat problem och man kan trotts allt bryta det mönster som håller på att ske och rädda situationen. Visst man kan ju önska att ens samarbete alltid leder till 10:or att ens kommunikation fungerar fläckfritt och att man inte behöver lära sig läsa situationer tänka om och lösa det oförutsägbara. Men så fungerar det inte, inom alla relationer brister ibland kommunikationen och missförstånd är då ett faktum.

Dagens lydnadstävling med Qit innebar en del missförstånd, MEN inga som vi inte klarade av att lösa. Jag han se missförstånden innan det var försent rädda situationen och spara några poäng, visst absolut kostade det poäng också. Men inte så mycket att det inte räckte till ett 1:a pris. Dom missförstånd som blev kändes inte jätte alvarliga och jag är övertygad att det inte är något som kommer tynga oss i framtiden. Hon gjorde också många bra delar jag bär med mig som får mig att le, jag ser så mycket potential, jag ser så mycket vilja, så mycket driv och så mycket målmedvetenhet och jag vet att detta var bara ett litet smakprov av vad detta år kommer bjuda oss på.

Vi laddar om, tar del av alla erfarenheter vi fick med oss idag, bearbetar dom, söka en förklaring tränar rätt och kommer igen.

För er som är nyfikna fick vi ihop 271,5p (tror jag) papprena ligger i bilen så några specifika betyg på varje moment får ni inte nu.



Grattis också Lisa och Vikki (Balderup's Hunny) som fick 1:a pris i lydnadsklass 2 :)


Kommentarer
Postat av: Jenny/Nike

Duktiga ni! Och du sammanfattar hela tävlingsupplevelsen så klokt, intressant att läsa. Önskar er all lycka på framtida tävlingar!

2012-02-04 @ 21:11:18
URL: http://www.lydnadshundar.bloggagratis.se
Postat av: Emelie

Hej Nathalie! Vi känner inte varandra men jag känner Qittan sen innan när hon bodde hos Malou och hon ligger mig varmt om hjärtat. Därför är det så fantastiskt att få fortsätta följa henne här och jag kan inte låta bli att skriva en kommentar idag och Grattulera till dagens tävling men framför allt Grattulera till världens finaste Qit..hon är speciell och värd sin vikt i guld! Ge henne en puss på nosen från mig är du snäll.. (=

2012-02-04 @ 21:30:41
URL: http://lyckaar.wordpress.com
Postat av: Jenny & Kex

Ni är så duktiga! Grattis!! :)

2012-02-05 @ 17:36:50
URL: http://posiitiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0