Bra dag

Idag har varit en väldigt enkel och härlig dag, den har bjudit på några härliga promenader i solskenet och under den ena stannade vi till och tränade lite varje hund fick var sitt pass. Qit fick köra starter med fokus på koncentration, possition och hållning. Tiffany fick ett pass med signalkontroll och Jojo fick träna på att ha alla fyra tassarna på marken, hennes smeknamn Jojo passar henne minst sagt.
Sedan lekte vi lite ställande och läggande och det är i sådana lägen jag hoppas ingen ser mig, för "normala" människor kan ju inte tro man är frisk... Jag ställer Tiff och Qit går ifrån dom en bit sedan drar jag igång dom ordenligt så dom springer i full fart och då kommenderar jag stå eller ligg, fasligt kul är det!
Hundarna älskar att tävla mot varandra och det känns som det blir en tävling både vem som springer fortast emot mig för att komma ikapp mig och vem som stannar/lägger sig först. Jag belastar dom lite belönar och sedan fortsätter vi så, Jojo blir helt tokig och aggerar störning genom att studsa runt och vara almänt dryg.

Sedan har jag fixat här hemma, jag har packat och faktiskt denna gången tagit hand om den gamla packningen som hamnat i "ta hand om när jag kommer hem högen" så det kommer kännas betydligt mycket roligare komma hem igen nästa gång när det är ordning här.

Sedan blev det Sushi med Vanessa inne i Haninge, massor av prat och nu har vi planerat endel aktiviteter i vår vi skall se till boka in i schemat.
 
Ikväll skall jag bara ta det lugnt men känner jag mig själv fastnar jag väl i någon detaljträning och blir sittandes med det halva natten samtidigt som jag frossar vattenmelon.


Kommentarer
Postat av: Vanessa

Hahah så det blev ingen ananas?!

2012-02-16 @ 22:43:22
URL: http://vvanesssa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0