Sushi och TV kväll

Jag hade planerat min kväll så väl, hade lovat vara hundvakt åt en kollegas Rottis hane och skulle äta Sushi som jag varit sugen på sedan lördags kväll och kolla på TV bara ta det lugnt och försöka ställa om dygnet igen. Gick upp strax efter 13 (jag jobbade till 07 imorse) och åkte och tränade hundarna, Qit och Tiffany fick var sitt pass. Sedan åkte jag hem och väntade på hunden jag skulle passa, han med att träna Inez och Jojo en sväng innan dom dök upp.
Tog en promenad och tog det almänt lugnt tills jag tänkte det var dags att köpa mig lite sushi åker iväg och inser att varje litet sushi ställa i närheten är stängt, besviken åkte jag hem och skulle sätta mig framför TV'n med en omelett istället och inser att TV'n eller ja boxern inte fungerar och det var min kväll det. Får höra med hyresvärden imorgon vad som kan ha hänt med boxen.

Inez tycker det är intressant med besök av stor hund, för jag tycker verkligen han är stor. Men fast hon antagligen bara väger 1/7 del av hans vikt är hon klart boss. Det första hon gör är att berättar att han inte får vara i närheten av hennes soffa, och när jag gav honom mat gick hon fram puttade bort honom och började äta och när han närmade sig, morrade hon åt honom. Vad skall man säga, självinsikten är inte så bra, han skulle kunna ta slut på henne på en tugga om han inte varit så snäll.



Inte ens äta fick han göra ifred, Inez gör som hon vill...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0