Bushund

Körde ett konkurranspass med Inez och Jojo med apporten dom bägge triggade bra på det men jag fick hålla i Inez mellan varven för Jojo skulle få en chans för Inez blev stundvis väldigt förbannad, det är minst sagt mycket humör i den där lilla. Sedan körde jag var sitt apporyeringspass med dom och en sak har dom gemensamt det är mycket tugg... Men bägge är ju ganska nya så jag är koncekvent att det inte är okej och jobbar på så försvinner det nog med rutinen och dom upptäcker dom inte får "betalt" för det.
Sedan jobbade jag med Inez kamp testade ett tips jag fick idag och jäklar hon blev minst sagt tokig det finns två lägen på den hunden och hon kan verkligen skifta mellan dom på två hundradelar. Hur lugn stabil och cool som helst väldigt tänkande och förståndig, till helt galen, fly förbannad och våldsam. Så drar jag upp henne i kamp tänder hon verkligen på alla, sedan när man tar bort kampen eller låter henne vinna släpper hon det direkt och blir glada coola Inez. Men aldrig tidigare sett någon valp som kan bli i närheten så arg som hon blir.
Men jag gillar henne verkligen och det mer och mer för varje dag!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad var det för tips du fick om kampen?

Har lite problem med min och skulle behöva lite tips.

2012-04-22 @ 11:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0