Om våran galna flock!

Här kommer en liten presentation om våran lilla flock, hur vi är, hur vi ser på olika saker och vilken roll vi har. Vi tar oss i åldersordning :P



Tea

Flockens tant, ja som just nu går om gymnasiet, hon kommer nog vara den smartaste av oss när hon kommer tillbaka. Hon har alltid varit en clown som ställt sig själv i första rummet. Hon älskar att synas och bara hon får göra det är hon nöjd. Hon anser att det är hon som bestämmer över allt och alla men utan att vara kaxig eller skryta om det, det behöver hon inte för hon vet redan att hon är bäst och hon tror alla andra ser det och har själv aldrig tvivlat på det. Så ja egentligen är hon en sådan där dryg en som man bara orkar med i väldigt små doser. Värderar sig själv lite för högt och det finns ingen annan än henne som har rätt. Att hon dessutom är förbannat listig och vinner alldeles för ofta ökar bara hennes ego ytterligare.


Jean

Den glada, hon är alltid lycklig och glad i allt och alla. Hon viftar på svansen jämt till och med när hon sover. Hon har ett drömyrke och det är att köra sopbil, det finns inget som imponerar så extremt på henne som sopbilar. Hon har mycket idéer och allt i hennes liv går ut på att ha så roligt som möjligt, det finns inget allvar i henne, hon försöker skoja bort allt. Så det går inte ha någon vettig diskussion med henne, för då tar hennes överdrivna humor över totalt. Hon vill känna sig fri och bevisa att i slutet är det trotts hon som bestämmer om hon vill vara kvar här eller inte, hon är egentligen inte intresserad av att ge sig av, men vill med jämna mellanrum berätta att hon stannar här för att hon vill inte för att jag tvingar henne. Detta gör att hon älskar att lista ut hur man lättast och smidigast tar sig ut ifrån det ställe hon blivit instängd i och träningen under åren har gjort henne till den utbrytarkung hon är idag!


Spot

Han är den ultimata killen! Han är lugn och trygg och inget jagar upp honom i onödan. Han tänker alltid innan han handlar och kan ibland upplevas lite mesig, då han gör allt för att undvika konflikter och tar hellre ett steg bak än ger sig in i något utan att tänka efter. Han är den kloka som inte vill göra en arg men som trotts allt kan hantera det och han får en alltid att känna sig dum efteråt. Han säger hellre förlåt en gång för mycket än en gång för lite och trotts att han kommunicerar med så mycket känsla och eftertanke är han egentligen väldig hårdhudad och när läget krävs skulle han aldrig backa! Han står med alla tassarna på jorden och behöver inte bygga upp någon fasad eller lossas vara något han inte är för han har nog med självförtroende för att stå på sig och vara sig själv men är inte självgod.


Tiff

Den mognaste i vår flock, som alltid skäms för oss andra. Hon har ärvt sin mammas narcissistiska gen och tycker att hon är snäppet bättre än alla andra, hon är envis som få och har alltid rätt! Hon har dock från skillnad från Tea en gud, och det är jag. Hon skulle göra allt jag bad om och skulle aldrig göra mig besviken! Men skulle jag trotts allt bli besviken får jag skylla mig själv för då är det jag som har fel. Hon har några fyrbenta vänner och dom älskar hon och delar allt med, men att skaffa nya fyrbenta vänner är inget för henne. Hon har en sluten bubbla där hon släppt in några få och ingen får nu kliva in i den. Ibland kan det gå, Jojo är ett undantag, men hon behövde gå igenom många test under flera månader innan hon slöts till Tiffany’s bubbla. Hon skulle dock aldrig vara elak mot någon utanför hennes bubbla den världen och dom som lever där, exciterar inte om man frågar henne. Så kort sagt är hon ett större ego än sin mamma, det är bara hon och jag som är värda något men hon har hotat mig flera gånger att stänga ut mig ur hennes bubbla om jag inte slutar skämma ut henne. Men jag vet att det aldrig kommer hända,för så fort jag tar fram bollen förlåter hon mig för allt!


Svea

Den listiga, uträknande och självgoda.  Hon har ärvt sin mammas listighet men istället för sin mamma som använder den för att vara glad, använder hon den för att vinna. Vinna över allt och alla. Regler är ett måste för Svea hon är som en trotslig tonåring som tolkar om allt till sin fördel och man får alltid prata klarspråk med henne aldrig ge henne möjlighet att tolka fritt. Hon har som motsatts till sin mamma en ganska torrhumor och försöker alltid vara allvarlig. Men hon har väldigt svårt att ta någon annan än sig själv på allvar. Hon kör över alla som inte gör ett tillräckligt stort intryck från början och skulle helst vilja leva ett liv helt på hennes egna villkor utan regler och måsten. Men tyvärr är ju inte livet så enkelt inte ens för en så envis och enveten hund som Svea.


Jojo

Hon är hunden som är så snäll att hon är dum. Hon passar inte egentligen riktigt in i våran flock då det inte finns något ego i henne, hon är ödmjuk och delar med sig av allt om det så är det sista hon har. Hon är alltid glad och den som alltid försöker mjuka upp stämningen när den blir lite för allvarlig. Hon är inte rädd att hoppa emellan och med sin egentligen väldigt dåliga humor kan man inte annat än skratta åt henne. Hade hon kunnat prata hade hon kunnat tjata hål i huvudet på en med alla hennes dåliga historier och hon skulle dra samma skämt och upprepa hennes livshistoria om och om igen. Hon skulle ha massa åsikter men inget hon skulle stå för ifall man ifråga satte dom, för det är hon alldeles för konflikt rädd för. Hon har ett stort behov av att ha många vänner och inga ovänner, så alla tillfällen hon får att göra en fyrbent eller tvåbent till sin nya vän tar hon den. Hon är som jag skrivit tidigare egentligen väldigt smart, men hennes sätt att vara och hennes otroliga otur får henne att stundvis upplevas väldigt korkad.



Självaste jag

Den som alltid ser det möjliga i det omöjliga. Den som försöker hålla ihop det här och jag är nog som en blandad kompott av alla dessa individer. En något galen och egen tjej som alltid kör mitt race, jag tror ärligt mina hundar skäms oftare över mig än vad jag skäms över dom. När man väl lärt känna mig finns det två lägen antingen hatar man mig, eller så älskar man mig. Vilket man väljer att göra är upp till en för jag kommer oavsett att fortsätta köra mitt race. Jag har en stor passion för humor och är inte rädd för att spåra ut totalt, folk får lika gärna skratta åt mig som med mig, jag är inte rädd för att vara lagets clown för en stund. Men kan lika väl vara alvarlig och djup och ge mig in i diskussioner utan att låsa mig för mycket i mina egna tankar och känslor utan alltid försöka se saker i ett utomstående perspektiv och fast att dessa stunder kan vara väldigt givande föredrar jag att var den där galna smått spårade personen som gör allt för att få min minst lika galna flock hålla ihop i alla väder :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0