Min lördag

Ja i lördags åkte jag, Svea, Tiffany och Jojo till Kallebäck för att möta upp Eike och Therese där vi skulle träna hund.  Skönt att ha så nära till så många olika klubbar att träna på, man får verkligen den där miljöträningen man behöver.  Här har jag närmsta klubben 4 mil bort och sedan blir det åka närmare 10 mil enkel väg om man skall hitta någon klubb att träna på. Men denna vecka har jag tränat på 4 olika planer och jag är övertygad även om hundarna inte är speciellt brydda över miljöbyten att det är väldigt nyttigt om inte nödvändigt att träna på olika platser.

Kallebäck’s BK låg precis bredvid polisens skjutbana där dom just denna dagen hade skyttetävling. Det small i ett så otrolig bra träning och jag kan nu konstatera att Tiffany, Svea och Jojo är skottfasta eller möjligen döva. Tiffany gick nog dock igång lite när det smällde och var ivrigare än vanligt, fick en känsla att det berodde på att det smällde men kan ju bara ha varit en sådan dag också.  För övrigt kändes träningen bra, hundarna gjorde det dom skulle och jag körde positioner vid konen och lite positioner i rutan. Även halterna tränade vi på och nu satt dom utan problem fast att vi gick på det blötaste stället vi kunde hitta på klubben. Joline fick träna positioner vid fortgåendet och vi gjorde också något läggande och ställande. Det jag känner lite press på oss just nu är apporteringen, vi har legat lite på latsidan nu det sista gällande den och måste ta tag i det, för det är ju faktiskt ett moment som kan ta ganska lång tid och om vi skall kunna debutera när jag tänkt lär jag nog se till lägga på ett kol.






Nu blir det promenad med Linda och ”Sheltie ligan”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0