Lisa var här

Ja nu kommer ännu en sen uppdatering, men måste ändå skriva lite om gårdagen. Lisa kom hit och med sig hade hon en hög av sina hundar, Vikki, Bella, Kelly och Thea. Vikki och Bella fick valla. Vikki var som en kanonkula till en början, hon driver så fint när hon är i balans och har super snabba flanker. När jag såg henne igår kunde jag inte hjälpa att jag fick en Flashback från den där gången jag såg henne på agility banan på U-SM, det var verkligen samma intensivitet, power och tok hund som sprang där, ett fel steg hade antagligen ledsagat till en ordenlig fraktur på något ben i den lilla hundens kropp... Men hon måste ha en otrolig kroppskontroll. Härlig är hon att se på och hon är en lagom enkel hund att jobba med och hon och Lisa kommer ha mycket roligt ihop!




Bella utvecklas verkligen för varje gång, hon är nog en hund som skall vila sig i form, i alla fall i vallningen, hon är lugn och visar mer och mer stil för varje gång, dock älskar hon att driva och inte alls lika roligt att flanka, så där behöver du jobba Lisa!



Jag tränade Snygge och släppte även Jess på fåren för första gången, Jean hjälpte som vanligt till som hållhund.

Snygge utvecklas lite för varje gång, men vi måste lösa detta med stoppen, han flankar fint håller bra avstånd och slår ut ordenligt men vill inte riktigt stanna ur balans, så behöver komma åt honom där så han stannar oavsett vart jag står, men vi jobbar på det och det känns bättre.

Jess var dom första minuterarna väldigt skeptisk till dom där ulliga sakerna men efter bara en kort stund var det full fart på henne, hon hade bra svans och mellan varven då det var mestadels full fart visade hon stor portion av koncentration och stil. Skall bli spännande se vad det blir av henne. Hon känns väldigt lätt att komma åt och har en härlig vilja att var tillags, hoppas få en film på henne imorgon.





Sedan åkte vi hem snackade massa och lagade mat. Sedan åkte Lisa hemåt och kvällen spenderades med detaljträning med Tiff och startade upp apporteringsträningen med Jojo igen. Sedan var klockan så mycket att jag borde ha sovit för länge sedan.

Jess och Jean


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0