Inlärning vittring

Ett moment som kan få många att få gråa hår... och så även mig, massor av tid och fundering har jag lagt ner för att fundera ut något som jag anser hållbart och som hunden enkelt förstår. Näsan måste vara igång... vi nosar först, markerar sedan och apporterar, men trotts detta vill vi se mycket intensivitet en bra aktivitetsnivå och vilja. Det är så lätt sänka både motivationen och aktivitetsnivån i detta moment för att man är rädd få en hund som plockar bland pinnarna. Men många hundar tappar då tempot. Men mitt mål är att ha en hund med mycket tempo men som trotts allt använder näsan och är noggrann i sitt arbete vid pinnarna, och har en hög förväntan att komma in med pinnen. Detta är mitt inlärningstips!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad smart med glasburkarna! Det ska jag testa på Mella när vi kommer så långt!

2011-09-14 @ 10:09:01
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: René

En stor Eloge till dej som så glatt delar med dej av dina träningstips,, det uppskattas.

René

2012-01-16 @ 22:41:54
URL: http://utterlyans.kennelsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0