Idag går min stjärna till Jojo

Nu var vi hemma igen efter en lång dag.

Det började med att jag åkte hem till mina barndoms vänner, Johanna och Paulina. Vi drack te och åt lite smörgåsar innan vi tog en liten tur med hundarna.
Sedan åkte jag iväg en vända för att träffa farmor och farfar, det blev en trevlig prat strund och Jojo var med in och blev extra bortskämd med godis och gos.
Sedan var det in i bilen igen och ner till Lerums BK där jag bestämt träff med lite hundfolk. Så massor av prat reflektioner och hundträning blev det.

En kort sammanfattning av träningen:
Tiffany och jag skall träna på MASSOR av blöta planer... Hennes obehag av att jobba på den genomsura planen avspeglade sig i allt. I fotgåendet hade hon bra attityd och possition men hon vägrade att sätta sig ner i halterna. Vi testade att få till halterna och det blev bättre i slutet men långt ifrån bra. Hon gjorde momenten men inte alls med samma gas son vanligt, slutet jorde jag några rutskick och där fick jag tillbaka farten och hon gav mer men som sagt skall jag utsätta henne för massor av blöta planer fram över.

Jag körde också några korta pass med Jojo och idag va känslan på topp! Kanske låg hon och laddade när hon satt uppbunden vid staketet, efter en lång stund hon väntat började hon yla högt och ordenligt, kanske hon ville påminna mig om att hon satt där ifall jag hade glömt henne. När det väl blev hennes tur gick hon kanon, rikigt laddad höll bra kontakt och hade en riktigt härlig attityd och fokus. Lägganderna och ställanderna var klockrena och vi kampade som tokar och Jojo verkligen kämpade och morrade högt för när hon kampade om bollen. Vi jobbade mest på dom detaljer vi just nu håller på med i fotgåendet. Det är mest stadga och starter, men även höger svängarna.

Så dag var första gången känslan när jag åker ifrån ett träningspass är bättre med Jojo än med Tiffany! Och då brukar ju inte känslan vara dålig, men Tiff är verkligen en dröm att träna och det är svår slaget och det är väldigt sällan vi har en dålig känsla. Men idag va känslan med Jojo verkligen det lilla extra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0