Fåret är tillbaka

Vi åkte ut och letade efter fåret utan resultat, vi var till en fårgård som låg en bra bit bort men åt det hållet som fåren gått så tänkte kanske den var påväg dit, så, fårägarna var dock inte hemma så vi pratade med lite grannar till dom ifall fåret skulle dyka upp. En av tanterna i husen var riktigt otrevlig, men inte så mycket lägga energi på, nu visste hon läget i alla fall. Vi kommer hem igen och började bada Alva som skall på utställning imorgon. Mitt i duschen ringer mobilen och det är den otrevliga tantens man, tror ni inte på tusan fåret gått hem till dom... 
Så vi slänger oss i bilen och åker iväg. väl där ser vi den lätt sprättiga tackan. Gubben stod en bit därifrån och det såg ut som han försökt att fånga den, men mina får är långtifrån så tama. Jag tog ut Svea ur bilen och gick mot fåret, gubben stod kvar på behörigt avstånd och hade nog räknat med att få se fårjakt på hög nivå. Men Svea tog ena sidan jag andra och vi gick sakta emot det så den till sist blev stilla fokuserad på Svea så smög jag fram och fick tag i bakbenet och så var det sedan enkelt skicka runt Svea och leda in den i tansporten. Så nu står fåret med dom andra i hagen igen.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag ser framför mig hur du kastar dig efter bakbenet och åker på mage efter fåret ;)

2011-09-16 @ 23:10:38
URL: http://www.tuffiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0