Får jakt

Och så var dom bara två... Igår kväll försvann ena fåret som jag hade med mig ner. Svea hjälpte mig att spåra igår och visste direkt vad det handlade om, ordenligt spårnoga och fullt fokuserad, Jean är expert att leta efter försvunna för och det är hon som alltid får den uppgiften hemma. Men nu är Jean inte med så jag testade med Svea. Vi startade henne från lite olika ställen men varje gång kom hon ut på samma ställe över lindan och in i skogen. Jag gick med henne någon kilometer in i skogen men då det var kolsvart ute såg man ingenting så jag gav upp för dagen ihopp om att fortsätta idag. Och det gjorde vi, dock lede det ingen vart och något får eller spår efter det kom vi aldrig på. så nu är det nog bara helt enkelt hålla tummarna att den lyckas hitta tillbaka själv. Men känns inte som chansen är så stor när den inte dykt upp inatt är så stor. Dom kom ju hit igår så har ju inget direkt som drar dom hit.

Vi hittade dock massor av trattkantareller, det kryllade av dom! Det var överallt och vi kunde ha plockar hur mycket som helst. så två över fulla 3 liters påsar fick vi med oss hem. Men det blir nog en tur till för på någon timme skulle man lätt kunna plocka det dubbla.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0