Dagens träning

Ja nu trillar bloggen in på det ämnet den först var tänkt till men ganska snabbt tappade spåret. Men här kommer en kort uppdatering från eftermiddagens träning.

Joline fick göra sin första platsliggning, vi måste jobba på stadga och det gäller egentligen inom alla kvar moment. Hon har väldigt lätt att bli ivrig och gå ur position så fort man belönar, då tar hon om tag går ur position för att sedan hitta in i den igen. Ett beteende som framkommit av felaktig belöning helt enkelt och jag har tidigare inte lagt så mycket energi på att ta bort det men nu skall det bli ändring på det. Idag kändes det dock som polletten för läggande och ställande under gång ramlade ner. Vi har jobbat en del för att få till läggandet, vi har tränat mycket stadga i ställandet vilket gjorde att hon gärna inta la sig ner utan stod helst. Och när jag väl lärt henne att lägga sig ville hon inte stå. Men idag lyssnade hon och gjorde både lägganden och ställanden både framifrån och i position.

Tiffany var lite för het idag. Vi körde positioner i fotgåendet och lite apportering med den internationella metalapporten. Annars kändes faktiskt träningen inte sådär 100, Tiffany är med och på men saknade lite fokus och riktig eftertanke hos mig. Det skall vi ta igen imorgon!

Sedan fick fåren ta sitt första träningspass idag, Snygge och Svea fick träna lite men allt regn har gjort markerna här så blöta så förhållandena är inte dom bästa. Svea var olydig. Mycket att ta igen där, hon la sig segt och hade en tendens att bli tajt... Inte likt Svea, vet inte om det var för att det var blött eller om det var för att hon varit ifrån mig ett tag och testade vad som var okej nu. Snygge jobbar på bra, han kändes fin idag. Lite dåligt djup i hämten men det känns som jag når honom mycket bättre nu även på håll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0