Tävlingen

Dagarna går fort, jag hinner inte riktigt med. Igår spenderade jag större delen av dagen hos Malin, men efter ett samtal med mamma och pappa blev det bestämt dom skulle komma upp så det löste sig med lite hundar nu när jag skall bort. Mamma tar med sig Ronja hem nu och Selma och Alva verkar tycka hon är en helt okej prick. Spot är hos Malin och får bo med terrierligan, så just nu är det ganska tomt med hundar, eller nej okej det är det inte alls. Mamma är ju här och har med sig sin flock också. Dom åker hem imorgon och då väntas direkt nytt besök, så just nu är det fullfart här hemma. Men det är bara härligt.

Nu till tävlingen som jag lovat skriva om, jag skall försöka sortera ut dom delar jag är nöjd med och dom jag inte är nöjd med. Jag är väldigt dålig på att se vad som är bra och har lätt fokusera på det dåliga men skall försöka.

Platsen och sittande i grupp: Jag är nöjd med att hennes attityd va mycket bättre mot vad hon haft den senaste tiden då jag upplevt henne låg inför dessa moment. Men nu kändes hon härligt med. Sittandet fullt och på platsen hade hon tyvärr inte hakan ner... Så vi måste fortsätta jobba på det. Så fick 9,5 då hon nosade lite när jag kom tillbaka.

Fotgåendet: övertaggad... men inga ljud. Hon fick för sig vi tränade possitioner till en början tror jag då hon hade hemskt sega sättanden. Men efter en stund vaknade hon till liv. 8,5 fick vi. Det possitiva var att hon själv föll in i rätt mönster fast att jag måste förberett henne dåligt då hon misuppfattade uppgiften.

Dumrutan: säg så tydligt när jag sa stå att hon inte var med, eller jo med var hon men att hon inte låste sig och fokuserade, någon typ av bristande i kommunicationen, vi som tränat så mycket stadga, hon gick några steg innan hon kom på sig själv och man såg tydligt hur polletten trillade ner och hon låste benen. 8,5

Inkallande: 10:a... men jag vet inte jag det. skulle vilja se och vet att hon kan både stanna och lägga sig snabbare.

Rutan: 1 poäng bort för ett skall när hon studsar in i rutan. Jag måste och har nu dom senaste dagarna inte accepterat några ljud. Hon hade sådana där glädjeskall när hon va ung, men nu har dom tydligen hittat tillbaka. Bort med det! Men underbart driv och målmedvetenhet, och hennes fart va super.

dirr apport: Första gången hon går mot apporten direkt och inte ser konen! Måste öva på att folk lägger ut apporter. Men hon kom på sig själv på vägen ut så stannade vid konen. Sedan slarv i gripandet... Måste tänka ut ett sätt att komm åt det. 9

Metall: härligt tempo men även här slarv gripande.... 9

Vittringen: Ja va hände här, alldeles för mycket uppe i varv och på mitt kommando drar hon som ett skott. Det va massa löv på planen vid vittringarna så hon drar förbi dom. och börjar leta och leta, jätte ivrig och väl medveten om vad det är hon håller på med lyckas hon (måste varit i sista sekund, kändes det som i alla fall) hitta dom och gjorde en jätte bra sortering med kanon attityd utan minsta tendens att ta fel, tar rätt direkt och kommer in. 7

 Fjärren: Jätte fina skiften alla utan ett ligg-stå där hon måste glömt av sig totalt och gick fram två steg. Inte likt henne. Vet inte vad det var som gjorde det. har försökt men inte ens lyckats framkalla det beteendet med störning nu efteråt. Hjärnsläpp tror jag. 7

Slutsatts: Mycket slarv av en övertaggad Tiffany, känslan va stundvis bra, stundvis dålig men vi nollade ingenting och det är ju ganska nytt för oss. Istället blev ju inte poängen dom bästa. Men det känns som mycket va små saker. Så ja nu har vi en del att jobba på ett tag till. Energin och viljan är det i alla fall inget fel på. Sedan måste jag jobba på våra förberedelser och rutiner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0