Äntligen

Äntligen satt den! Så jäkla skönt, Svea blev Godkänd vallhund med 86p. Hon är häftig att köra så otroligt lydig och lyhörd. Knepigt hur hon kan bli så, så stenhård som hon är annars så kommer hon in bland fåren och tar varje kommando och lyssnar mer än gärna. Hon va lugn och jag kunde utan problem andas hela vägen runt banan.

Fina Svea, skönt att hon fick visa sitt ja idag och att jag för en gång skulle kunde göra henne rättvis!

Domarens kommentar: Mjuk lydig hund med bra flanker.Allert hund med bra förarstöd. Lite osäker i närarbete.



Imorgon är det dags för Hamar, så Jojo har precis fått bada och fixas det sista. Nu skall jag fixa lite smörgåsar till imorgon och plocka ut lite "lydnadsskrot" ur bilen. Sedan måste jag försöka komma i säng för det blir tidigt imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0