TheDogs, SM, KM och kennelkläder

Här kommer en liten uppdatering vad som hänt sedan sist.
 
Qit och jag gick ut och gjorde våra sista starter i Lydnaden innan kvalperioden för SM var slut. Qit var inte riktigt sig själv, antagligen ett resultat av för lite belöning för det jobb hon utfört det sista. Jag är så rädd för att få ljud på henne så jag försöker hålla henne i en väldigt låg sinnesstämning när vi tränar, framförallt under fotgåendet.
Detta har fungerat jätte bra och vi har inte varit i närheten av ljud, fokus har lagts på lugna belöningar och längre emellan dom. Resultatet vad det gäller fotgåendet och sinnesstämningen har varit precis som jag önska, men dessvärre började det även gå över på dom andra momenten där jag älskar hennes intensivitet och driv.
Ärligt var det något jag inte trodde kunde hända, jag har under tillfällen låtit henne jobba med minimal näst intill obefintlig belöning för att dämpa henne men detta har inte fungerat alls utan har snarare gett motsatt effekt. Men dom två månader jag var iväg som hon var i vila hade gjort henne väl. Men nu fick vi bakslag.
Qit håller ihop, det är inte frågan om det, det hon  gör ser snyggt ut och hon fick 1:a pris (trotts nolla) bägge dagarna men tyvärr räckte inte poängen. Vi står nu som tredje reserv till lydnads SM, så chansen finns ju att vi kommer med, och vi tränar inför det.
Men nu i år skall jag se till att ha bättre framförhållning och kvala i tid, får skylla mig själv gjorde samma sak förra året och kvalade in absolut sista helgen som det var möjligt.
 
Vi har tävlat KM men det blev mer än bara ett KM då Tiffany deltog och gjorde sin första start sedan olyckan. Det är helt otroligt att hon redan är på banan igen. Vi behöver jobba på uthålligheten och kommer få lägga mycket fokus på länkningar framöver, men hon gjorde det riktigt bra 9,5 på fotgåendet, resten av momenten hade hon 10, förutom ett som jag tyvärr inte var tydlig nog vilket resulterade i att vi åkte på en nolla, Tiffany slutade som 2:a, och vann det gjorde jag med Qit. Även hon gjorde riktigt bra ifrån sig och vi hade en riktigt härlig känsla på planen med bägge hundarna. I och med detta blev vi även uttagna till laget som kommer delta i DM, riktigt roligt att dom har lite annorlunda upplägg här och nu siktar vi inför DM.
 
Kennelkläderna håller på att beställas, byxorna har kommit och det finns några extra par om någon skulle vara intresserad. Tröjorna borde komma snart och även där finns det som man kan beställa i efterhand, då får man dock ta i dom färger som finns hemma.
Jackan går fortfarande beställa om någon är intresserad, och skulle i inte ha en TheLook hund och vara intresserad va en jacka utan tryck skicka ett mail så kan vi nog lösa det.
Den största nyheten är att jag startat igång ett företag, det heter TheDogs och kommer anordna kurser och andra aktiviteter inom hund, en hall kommer att göras i ordning så det kommer att finnas möjlighet att träna inomhus vintertid m.m. ett riktigt roligt projekt!
Är ni intresserad av att gå kurs kolla in på hemsidan, första helgkursen är redan fullbokad och jag är riktigt glad att intresset varit så stort för detta!
Här kan ni läsa mer om TheDogs, http://www.TheDogs.se  
Vi finns även på Facebook där vi snart kommer dra igång en tävling där du kan vinna ett par fina fritidsbyxor som är perfekta vid hundträning och andra fritidsaktiviteter: http://facebook.se/thedogstidaholm
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0