Hemma

 

I onsdags hämtade vi hem Tiffany, hon är med tanke på omständigheterna väldigt glad och har svansen på topp när hon är ute och kissar. Attityden är det då inget fel på, idag gav hon mig tom ”köra lydnads blicken” till mig, jag sa dock att jag tyckte det var en väldigt dum idé och vi fortsatte koncentrera oss på att rastas istället. Hon har ett band runt magen som man håller henne upp med under promenaderna för att hon inte skall kunna halka och inte belasta benet mer än nödvändigt.
Hon accepterar sitt numera tråkiga liv i buren och ligger tyst och snällt i den, hon är verkligen tro det eller ej en hund som jag dock tror kan klara detta ganska bra fast att det kommer innebära så mycket vila, hon är en aktiv hund absolut full fart jämt och i alla lägen men hon är också väldigt nervstark och ligger ganska lågt i aktivitetsnivå när hon inte är i träning. Så hon ligger snällt och är glad på sina små kissrundor.

Bäcknet la dom till rätta igen och sedan skruvade dom fast det med en skruv. Höften drog dom på plats sedan gick dom in och sydde ihop ligamenten runt höften som hade gått sönder. Nu är det en lång vila som gäller, så får vi hoppas hon återhämtar sig och blir sitt riktiga jag igen.

Här kommer lite bilder.

Tiffany andra dagen hemma.

Första bilden i Jönköpng

 
Här har höften lagt sätt och bäcknets luxation återställts och en skruv skruvas i för att fixa ihop bäcknet, dom andra benbrotten liggen på plats och förväntas läka ihop. Även en fraktur i tassen hoppas man på skall självläka.

 
 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Martina

Vad skönt att Tiffany har fått komma hem. Hoppas läkning och rehabilitering går bra och fort. Kämpa på!

2012-12-10 @ 13:13:51
URL: http://mollymartina.wordpress.com
Postat av: Louise

Så himla otäckt. Vad hände när hon blev påkörd? Hoppas verkligen läkning och rehab går så fort och smärtfritt som möjligt ! Styrkekram till fina Tiffany

2012-12-11 @ 17:52:26
URL: http://workdogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0