Kvalitétstid

Idag har en dag med massor av Kvalitétstid passerat.
Jag har tagit tag i en del saker som behövde göras, jag har fixat med hemsidan och äntligen ställt lite krav på mig själv gällande den så det blir lite ordning nu, känns extra viktigt nu när det märks tävlings säsongen dragit igång igen och flera TheLook hundar gjort flera fina resultat redan.
Det blev också en promenad med Malou på kvällen, hon har varit saknad alldeles för längesedan vi sågs och vi har så mycket att prata om och ta igen.
Träningsmässigt för hundarna har set blivit flera korta pass och inte ett enda med fotgående faktiskt.
Ordföratåelse, signalkontroll och fjärr stod på schemat för dagen, ett tema vi skall jobba vidare med imorgon men också blanda in lite vittring.
Inez och jag startade igång träningen på riktigt idag, 3 pass bakbenskontroll och massor av lek, både kamp och lek utan leksak. Jag börjar verkligen gilla den där hunden och sista passet nu i kväll var verkligen roligt hon tänker mycket och lär sig snabbt. Så fort jag kommit på vad som får igång henne ordentligt i leken skall metallen fram, för jag tänker inte göra samma miss med henne som med mina senaste. Hon kommer att älska metallen när hon
är ett halv år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0