Tävlingslydnadskurs

Nu var denna helgen över och den har gått otroligt fort!
Det har varit kurs i tävlingslydnad och det var ett riktigt härligt gäng med duktiga hundar och ambitiösa ägare.
Vi invigde den nya planen ordentligt och Johanna var på plats med kameran, så lite bilder kommer att komma upp på hemsidan (www.thedogs.se) snart.
Det var otroligt givande och riktigt kul att få gnida mina tränings och idé knölar lite för lite andra hundar än mina egna, och vi fick kolla på dom flesta moment under helgen, och flera började med vittringen och provade min "burkmetod" och hundarna svarade riktigt bra på den!

Jag ser redan fram emot nästa kurs som kommer bli i Juli, även den gången i tävlingslydnad men med inriktning på uthållighet och länkning. Vi skall träna på att bygga upp rätt förväntan inför varje moment, bra förberedelser och en uthållighet så hunden orkar jobba igenom hela programmet utan att motivationen sänks. Det finns platser kvar på denna kurs om någon skulle vara intresserad.

Annars jobbar vi på, det har blivit något litet pass med mina egna hundar under helgen efter kursslutet. Men Qit har fått ta det ganska lugnt, hon var med mig och jobbade Tisdag, onsdag och Torsdag förra veckan och många mil springande blev det under dessa dagar så ja på söndag var hon väldigt trött och fick en vilodag, och hon är nog ganska glad att både Lördag och Söndag blev ganska lugna.

 
Blöt, smutsig och lat Mie åker fyrhjuling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0