Queen

Ja jag lovade ju skriva lite om den nya lilla. Känner hur dom tre timmarna sömn inatt börjar göra sig påminda och jag skall nog börja tänka på att faktiskt komma i säng någorlunda i tid idag. Helst nu, men först skall jag skriva några rader om den "namnlösa".

Ja det är faktiskt så illa att hon inte har något namn ännu, så förslag mottages tacksamt.

Ja varför en sådan här randig då, jo det är så att jag fått jobb inom bevakning och säkerhetstjänst, och i samband med det väcktes naturligtvis tanken att det hade varit extra roligt om man kunde kombinera mitt hundintresse med jobbet. Nog för att mina BC är ganska tuffa hundar för att vara BC förstår ju jag också att några tjänstehundar kommer dom ju inte kunna bli. Så ett rasbyte var ju ganska självklart, och även att det skulle bli en holländare (holländsk herdehund) kändes självklart. En ras som man kanske inte ser lika ofta som Schäfern och mallen inom detta område men den ras som tilltalar mig mest.
Så nu är det dags testa något nytt och utbilda en hund inom detta ämne en utmaning jag ser fram emot.

Bägge "Queen"'s (som hon heter i stamtavlan) föräldrar är L-testade - godkänd att prövas för polis, polisiär sökhund och väktartjänst. Så jag hoppas hon går i sina föräldrars fotspår.







Mamma "Arga"


Pappa "Exxo"


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej :) Har följt och läst din blogg ett tag nu och gillar den mycket. Har dock aldrig kommenterat något men nu känner jag att jag måste :) Har själv skaffat en liten HH och jag tycker det ska bli så roligt att även få följa dig och din lilla randiga nu. Det är en underbart härlig ras !

Lycka till med lilla "namnlösa" !

2012-03-13 @ 06:18:07
Postat av: P.S hundar

vi har kikat på namn till vår valp, och här är våra favoriter: Akta, Quta, Bitom, Kyra :)

2012-03-13 @ 07:37:40
URL: http://pshundar.se
Postat av: Anonym

Vickan? Eftersom hon är kunglig i stamtavlan...

2012-03-13 @ 12:11:08
Postat av: Johanna2

Wow! Skall bli verkligen skoj att följa er. Det är ju inte klokt vilken hunderfarenhet o kunskap du kommer att få förutom det du redan kan. Vallning, uppfödning, lydnadsträning, agility och nu ännu detta. Lyfter på hatten verkligen.

2012-03-13 @ 15:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0