Qit SVENSKT LYDNADSCHAMPION

Idag kan Qit titulera sig Svenskt lydnadschampion, men dagen har inte bara varit så enkel. Jag har tömt mig totalt på känslor och just nu är jag helt tom, jag har gjort slut på så mycket energi i form av ilska och frustrationer denna förmiddag så tror inte jag har något mer av det att ta av under detta år. Minst sagt omtumlande och jag förstår fortfarande inte hur jag lyckades ladda om och gå in och prestera så bra som vi gjorde. Men en sak är säker att utan Malou i telefon ute på en åker med en boll, en minst lika frustrerad Qit, en taggande Malou och en helt galen mig själv hade det inte gått, vi alla tre bara skrek, vi peppade och vi gav oss fan på att vi skulle in, och vi skulle visa dom, vi skulle lämna allt detta strul all ilska bakom oss, släppa det, gå in i våran bubbla och ge ALLT!

Ja nu till händelsen, när jag kommer till tävlingsplatsen på morgonen visar det sig att alla andra Elit ekipage strukit sig, jag var ensam och det är lite av en mardröm med Qit då hon kräver väldigt mycket uppvärmning och förberedelse. Men sagt och gjort så säger dom till mig jag kan gå ut när dom lottar 2:an och göra mig i ordning. Tävlingsledaren för min klass går med ut samtidigt så jag hör med honom om det är okej att jag går ut mellan gruppmomenten och det enskilda programmet och belönar och laddar om Qit innan jag går in och kör, jag får det bekräftat att det är inga problem.

Så var det dags, Qit får 10 på Sittandet och 10 på platsen och jag går fot med henne ut ur planen och skickar henne sedan på en extern belöning ca 30 meter från tävlings området, vi springer dit och kampar lite och domaren börjar ropa efter mig, min första tanke är ”men varför har han så brottom” men sätter Qit ner och går dit, när jag kommer fram meddelar han att jag fått rött kort, för att jag lämnade planen, jag hamnar nog i chock tror jag och fattar ingenting, förklarar för honom att jag frågat tävlingsledaren och fått klar tecken att lämna planen efter gruppmomenten. Men han menar att jag brutit mot reglerna och han måste ge mig ett rött kort och jag får inte följfölja tävlingen och att jag skulle frågat domaren inte tävlingsledaren. Jag är cool lugn och försöker diskutera saken men det går inte så han säger till mig jag får lämna in en protest i så fall, sagt och gjort går jag mot bilen hämtar min telefon ringer Malou och vi är helt galna båda två vill jag nog säga men mest jag, jag var vid detta ögonblicket så jävla förbannad rent ut sagt så jag trodde jag skulle gå upp i atomer. Jag visste att jag inte skulle få rätt hur jag än gjorde men en protest skulle in! Ja frustrationen var på topp, känslorna överallt och jag var galen, bokstavligen tror jag.

In och prata med dom i klubbstugan och dom såg lika förvånade ut som jag gjort när jag fick beskedet. Men bad om papper och penna som dom snabbt fixade fram. Och jag började skriva, pennan gick i 100 och skrivkrampen kom inom kort. Men efter suttit där och skrivit ett tag kom domaren in och ville prata lite med mig. Han var beredd sätta det som ett tekniskt fel och låta mig fortsätta eftersom tävlingsledaren sagt till mig att jag fick gå ut mellan gruppmomenten. Så japp då var det bara försöka ladda om, hur laddar man om i ett sådant här tillstånd, helt hysteriskt, frustrerad, arg, besviken, ja ärligt vet jag inte vad jag var, uppgiven och tokig kanske.

Ringer Malou igen och berättar hur det ligger till går ut på en åker skickar Qit på en ruta där och någonstanns där mitt i den röran står vi, vi bara står och skriker, vi laddar vi släpper all frustration och vi fokuserar vi ställer om oss och vi går in och kör!

Vi fick ihop 302,5 poäng och Qit fick därmed sitt tredje 1:apris och kan titulera sig Svenskt lydnadschampion och vi blev också dagens bästa, med högst procentuella poäng av alla tävlande.

Minst sagt galen dag och det kommer nog ta tid innan jag kan släppa detta riktigt, men vi gjorde det, vi laddade om och vi vann :)



image description


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är en konst att kunna ladda om i ett sånt läge! Ni är otroliga tillsammans, och det finns inget som kan stoppa er.



Bästa, bästa!

2012-03-03 @ 18:37:44
URL: http://www.miqs.se
Postat av: Sandra

Helt galet!! Stort grattis till championatet och att du lyckades samla dig igen. Det bådar gott inför framtida mästerskap!!

Tycker det borde vara fullständigt självklart att man ska få gå ut och ladda om efter gruppmomenten, det får man ju alltid göra (utan särskild tillåtelse!) när man är flera i klassen och reglerna ska ju inte vara annorlunda bara för att man råkar vara ensam!

2012-03-03 @ 18:56:04
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Jenny & Kex

så svårt att ladda om när sådant där händer!

Grattis till championatet och det var minst sagt IMPONERANDE poäng och imponerande att du lyckades ladda om helt igen! Ni är galet duktiga. Grattis! :D

2012-03-03 @ 19:12:33
URL: http://posiitiv.blogg.se/
Postat av: Johanna

Svensk Lydnadschampion efter så kort tid ihop! Ni måste vara som gjorda för varandra :) Starkt jobbat idag, Stort Grattis!

2012-03-03 @ 19:16:53
URL: http://hied.wordpress.com
Postat av: cassi

Stort grattis!

2012-03-03 @ 19:41:55
URL: http://clexie.wordpress.com
Postat av: Lisa

Ingen annan hade klarat av den omladdningen, krävs bra mentalitet på föraren för det! ;)

2012-03-03 @ 20:07:10
URL: http://www.tuffiz.se
Postat av: pshundar

Grattis :)

2012-03-04 @ 17:56:17
URL: http://pshundar.se
Postat av: Rebecka

Grymt av er att vända ett sånt läge. Grattis till championatet!

2012-03-05 @ 08:28:55
URL: http://miarebecka.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0