Helg

Så blev det lite ändrade planer och plötsligt hade man en ledig helg.
Hjälp vad göra! kan inte hjälpa det väcks lite ångest.

Kan ärligt inte minnas när jag sista hade en helg som var helt oplanerad, men om jag skall förvalta denna helg, att säga den är oplanerad är ju egentligen väldigt fel har massa grejer planerade som skall hinna med och som jag skall göra men inget som är bokat precis på tiden. Så lite flexibelt. Kommer bli roligt och jag ser fram emot att mötas av nya erfarenheter och upplevelser. Denna staden har så mycket att bjuda på och jag är dum om jag inte tar alla chanser och varje ledig minut till att uppleva den.

Hundarna kommer som vanligt vara en stor del i helgen men skall också se till att unna mig en del egen tid.

Dagens länkning resulterade i ett par heta hundar som hade så mycket att ge, för mycket uppenbarligen men deras vilja och engagemang skapar så mycket motivation och driv så jag kan faktiskt ta att dom svävar fram lite ibland, för fast att dom kanske är lite höga är det inte mycket fjant eller slarv. Joline tränar stadga jag har verkligen missat massor där, hon studsar högt och lågt men jag kan säga att studsen i fotgåendet nu är borta och att hon hoppar som en ”jojo” i vardagen kan jag leva med. Däremot igår när vi körde fjärren upptänkte jag att hon stampar med benen, jag har tidigare sett att hon gör det med frambenen men nu när jag tränade på att låsa bakbenen insåg jag att även bakbenen stampar, okej ganska skickligt måsta jag säga när jag säger ligg, lägger hon sig snabbt och stampar liggandes jätte snabbt med bak och frambenen kanske 3-5 ggr innan hon blir still och sedan samma med Sitt men då bara bakben. Ser ju ganska rolig ut men inget beteende som jag vill ha, så nu koncentrerar vi oss helt på stadgan och att hon skall låsa benen och vara helt still.

Hade hoppats att lilla ”namnlös” skulle komma hit nu i helgen, planen var så men även det blev ändrat så nu får hon stanna hos Rasmus ett tag till och jag får snällt klara mig utan. Men hoppas på att kunna fixa så hon kommer upp hit i början på veckan.

En bild ur arkivet, så underbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0