Har jag sett det där trädet förut?

Det prövade jag idag efter att försökt somna om imorse fick jag till sist se mig besegrad och gick upp tänkte jag skulle börja dagen med en promenad på någon timme innan jag lugnt skulle äta frukost. Jag hittade lite nya stigar in i ”skogen” igår som jag tänkte jag skulle utforska lite, så var vi iväg vi gick bort till stigarna och började gå dom vred och vände sig åt alla håll och kanter men min magkänsla sa att jag hade koll åt vilken riktning jag gick, naturligtvis litade jag på mig själv, som alltid för jag brukar komma rätt i slutet, men nu gick och gick jag, hundarna var lyckliga som hoppade runt i skogen och jag trivdes bra i tillvaron där med dom. Men när jag gått kanske 1½ timme och kom fram till att jag borde ha kommit fram till någon större väg nu fick jag se mig besegrad, detta var inte rätt, tog upp min iPhone (ja hur skulle man klara sig utan den!) och inser snabbt att jag går åt totalt fel håll. Vilket innebär lite mer än 1 timmes promenad tillbaka för att komma rätt, våran timmes promenad hade nu växt till minst 2½ timme, men ja vad gjorde väl det hade några ärenden innan tre som skulle fixas så såvida jag kom tillbaka innan dess var det lugnt och det skulle ju inte vara några problem. Så det var bara vända och söka sig tillbaka igen och för första gången har mitt lokalsinne (kan man kalla det så i skogen?) svikit mig.

Sedan blev det positionsträning i friaföljet med hundarna. Dom långa friaföljen har tagit en del på positionerna och det har inte riktigt gett mig det resultat jag önskar, men har inte riktigt bestämt ännu om jag skall ge det ytterligare tid eller om jag skall försöka tänka om. Jag sitter någonstans mitt emellan där och kör på med detta tills någon annan idé jag tror kan fungera ramlar över mig.

Sedan var det dags fixa dom där ärenden så åkte iväg en sväng när det var klart fastnade jag framför datorn och kollade på sändningarna från Lanslagsuttagningen i Malmö. Och fick plötsligt sådant sug träna vittring, ett moment jag verkligen tränar alldeles för sällan, så det fick bli så, några pass vittring med både Qit och Tiff och det gick riktigt fint, men skönt få kollat av det lite. Joline fick träna apportering, jag har spolat tillbaka massor där med henne då det känns som det fattas en grund i apporteringen hon gör det, men lägger ingen betydelse i det, så måste ändra hennes tänk så hon blir mer noga och tänker mer vad det faktiskt är hon gör och vad som är värt något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0