Bil...

Att skaffa ytterligare en hund är då inte bara, då hade jag plötsligt 4 igen. Det känns mest utmanande och spännande och eftersom dom tre äldre är så otroligt enkla ha runt sig, sköter sig i alla situationer det är en fröjd vara ut och gå med dom och det spelar ingen roll vad man skulle möta på promenaderna, dom bryr sig inte i något och koppel behövs egentligen aldrig. Och jag hoppas ju lilla ”namnlös” skall ramla in bra i rutinerna och fungera lika fint i flocken som dom andra, men jag har ett problem.
Jag kommer behöva köpa ny bil, jag vill helst slippa ha någon hund i baksätet, eller ha någon bur med hund i baksätet. Så drömmen hade varit om man kunde speciell beställa något grind/bursystem som gör så man kan ha två burar på höjd. Men då måste ju plötsligt bilen vara ganska hög/stor, och jag vill ha en bil som går biligt eftersom jag åker väldigt mycket och också av den anledningen bör det vara väldigt hög komfort i den.
Jag kan inte gå förbi en parkering utan att kolla på bilarna som står där för att hoppas hitta någon modell som ser ut att passa och vara möjlig att göra någon sådan här typ av lösning, Det hade nog kunnat räcka med 3 burar, en större och två mindre. Ni alla hundfolk där ute kanske har något bra förslag på bil eller bra burlösningar?

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja min bil har du ju sett ;)



Men jag ska hjälpa dig att tänka ut en bra bil eller lösning.. Renault Kangoo? ;)

2012-03-13 @ 22:12:44
URL: http://www.tuffiz.se
Postat av: Ingela R

Ingela Holm här i Torsby hade en renault kangoo som hon hade fyra burar i där bak . Hon beställde den uppsättningen av burar hos Jeppe burar . Den bilen har vi kånkat och åkt mååånga mil i .

2012-03-13 @ 22:15:39
Postat av: Nathalie

En kangoo har jag kört alldeles för många mil i redan ;)

Gillar inte komforten i dom sedan tycker jag dom känns så "skåpiga"

2012-03-13 @ 23:56:44
Postat av: Pia

Jag har en ranult kangoo som hundbil. Den är kalas. Visst är den skåpig och ful, men den drar inte så mycket, billig att köpa in och gott om plats för hundarna. Sen har vi en stadsjeep vid sidan av som "komfortbil". Men då blir ju utrymmet för hundarna ändå mindre... Och så drar dom ju en del.

2012-03-14 @ 11:00:30
URL: http://pajad.wordpress.com
Postat av: Madelene

Haha, jag har lite samma problem fast hur jag ska få in två hundar och barnvagn...särskilt med en som gärna tuggar inredning om han varvar upp i bilen!

Gissa vem! ;)



Jag har kört Renault, inget bra att säga om de bilarna tyvärr... Skulle isånafall satsa på en VW Caddy! Lr kombi som kan lastbilsreggas och ta bort baksätet i??

2012-03-14 @ 11:47:21
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: P.S Hundar

Vi har en Volvo Xc90, där får 6 större hundar plats i bakluckan, vi har lastgaller och grindar :)

2012-03-14 @ 17:17:38
URL: http://pshundar.se
Postat av: Linnéa & Roya

Vi klämmer lätt in sex hundar i en Toyota Matrix, men vill man ha en riktig bil så ska man ha en king cab med kapell baktill såklart - funkar för jägare och deras hundar i alla fall :)

2012-03-15 @ 01:32:20
URL: http://herdeflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0