Vallning

Qit och jag har nu vallat i två dagar. Gårdagenspass var lite som med lydnaden mer eller mindre misslyckat, mest flams och dåligt med fokus. Men idag har Qit gått jätte fint bägge passen, en riktigt stor förändring och hon har mycket högre koncentration och självförtroendet växer varje gång hon är bland fåren. Jag ser fram emot morgon dagens träning.
Spot och hans nya ägare börjar få ett samarbete i hagen nu, dom har valt träna om honom på Norska och vi jobbar med ordförståelse, tonlägen och det viktiga men så svåra att vara konsekvent. Det blir lite svårt eftersom Spot tar mina kommandon när jag hjälper dom men nu sista passet var jag tyst och Spot visade att av det nya språket faktiskt börjar gå in.
image description

Kommentarer
Postat av: jenny

VACKRA norge..och bergen dessutom gilla

2012-02-13 @ 11:31:08
URL: http://www.jennymorales.wordpress.com
Postat av: Anna - med hund i hälarna

Lyxigt att få med hundens tidigare ägare och tränare den första tiden i träningen! Hoppas allt går bra med Spot och hans nya familj!

2012-02-13 @ 12:14:21
URL: http://annahilding.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0