Hemma

Tillbaka i stockholm, flyget blev en timme försenat igår pga att det drog in en snöstorm precis när vi skulle lyfta. Kändes lite typiskt, jag som hade sett fram emot en kväll hemma hos Malou. Men eftersom allt drog ut på tiden blev det för sent och också kvällen uppskjuten. Qit var glad komma ur buren blev ju ganska många timmar i den, från 15.30 till när jag fick ut henne på Arlanda runt 20.30. Men flygresan var då inget som berörde henne hon gick lungt ut med svansen i vädret och sträkte på sig. Men jag kan säga vi båda sov väldigt gott inatt. Och det var riktigt härligt att ha hela flocken samlad igen.

Nu sitter jag här igen hemma i min lägenhet, borde ta tag och städa ordentligt, att det kan bli så rörigt när man aldrig är hemma. Men det är väl så letar kläder packa med mig, tvättar och resten av kläderna får hänga kvar på tork eftersom jag alltid är ute i sista sekund så dom oftast inte hinner torka riktigt innan jag åker. Posten blir liggandes på bordet, öppnar alla brev som kan tänkas vara räkningar och betalar dom direkt eftersom det nästan alltid känns oklart när jag kommer tillbaka igen. Och när jag väl kommer tillbaka är det alltid sent på kvällen, går igenom den nya posten jag fått fixar lite saker som måste fixas och går sedan och lägger mig. Går upp på morgonen och är oftast då redan påväg igen, fram med fler grejer som skall packas för den nya resan och upp snabbt med dom gamla och lägg dom på ett ställa "som jag tar hand om när jag kommer tillbaka" ja ni förstår, det blir lätt lite rörigt. Men har faktiskt tagit tag i endel idag, men känns ändå som jag inte får någon ordning på någonting. Kanske jag bara skall passa på att ge mig av nu, fram tills dom ringer och meddelar att utbilningen skall börja, så kan jag komma hit då se till vara sysselsatt och börja komma in i en vardag igen. Jag blir nog väldigt rastlös när jag inte har något förbestämt att göra på dagarna och det är nog det som får mig att fara omrking hela tiden, hade ju inte alls den känslan ibörjan när jag flyttade hit och jobbade, även om jag hade varje ledig helg uppbokad redan då och massor av planer.

Just nu känner jag att jag bara har en ordenlig konflikt med mig själv, jag vet vad jag vill men inte hur jag skall forma det, jag vet hur jag vill ha det men jag vet inte riktigt om jag verkligen vill genomföra det. Jag vill inte göra saker och ting besvärliga för mig men jag vet inte hur det blir om jag inte provar. Jag kan inte bara sitta här och anta och ta förgivet. Och jag vet ju att om saker och ting ställer till det och inte blir som man vill eller planerar är det inte värre än att man kan ta tag i det och se till att det sker en förändring. Nej man måste våga prova, man måste våga testa och blir det fel, okej "fine" då kan jag i alla fall inte sitta och anklaga mig själv att jag inte gav det en chans. Så jag skall sluta bråka med mig själv, jag skall förbjuda huvudet ha egna små konflikter och jag skall köra på och testa och ändrar det som inte blir som jag tänkt allt eftersom jag kommer dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0