Hem ljuva hem

Ramlat ner i soffan i lägenheten, kommit hem igen, kändes som det var igår jag låste den och åkte härifrån, tiden går alldeles för fort. Nu skall jag spendera några dagar här, ta igen lite jag lovat och planerat sedan jag flyttade hit men inte riktigt tagit mig tid till. På Fredag flyger jag till Norge, jag hade bestämt mig ta med Qit, men efter att tränat med Tiff idag när tävlingen var över blev jag än en gång osäker, dom känns riktigt fina bägge två.

Ja dagens tävling då, började med att vi drog start nummer 1, jag tycker om ha tidigt nummer så det kändes helt okej. jag hade kört henne en bra stund innan så hon var redan genomkörd och klar och på den halvtimmen det var innan vi skulle börja med gruppmomenten han jag köra ytterligare lite. Känslan innan var bättre idag. Och i det stora hela kändes även programet och sammarbetet bättre. Mindre missförstånd och jag tror vi båda var mer tydliga vad vi ville och tänkte. Men tyvärr nollade vi hopp apport, vet inte vad som hände hon släppte den och tog om, vi hade 10 på den igår. Och igår var största misstförståndet rutan, där vi idag fick 10. Så 10 på bägge gruppmomenten och sedan 10 på rutan och 10 på apporteings dirrigering. Det räkte fast att vi nollade till ett 1:a pris på 261p. Nollan känns lite surt just nu, men denna helgen har vekligen gett oss massor!
Jag har fått mycket bättre koll på vad vi måste lägga mer fokus på och jag har fått ett mer klarare tänk hur vi skall lägga upp våran träning. Behöver jag säga vi är mer motiverade än vanligt!





Fina hund, jag har en känsla att detta kommer bli galet bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0