Gårdagens träning

Igår var det metallapportering som gällde alla typer med fokus på gripandet, stadga i greppet och fokus på snabba målmedvetna ingångar. Qit svarande så fint på träningen så behövde inte så många repetitioner så gick över att träna läggande och ställande som jag skall sätta in vid inkallandes sedan istället. Det är svårt för henne hon har mycket mer förutseende än Tiffany, Tiffany är lättlurad hon tror på allt man säger även om man lurar henne varje gång, säger man hit springer hon hit utan minsta tanke jag kanske snart kommer sägs stå. Qit är annorlunda där inte lättlurad och har man kört stå någon gång förväntar hon sig det även nästa gång. Så man får variera träningen mycket mer och köra ställandet och läggandet på sidan om.
Tiff har ju gripandena vi måste jobba på dom har blivit så mycket bättre men det är inte 100% ännu, ibland kommer någon tass och ibland tar hon den från fel håll. Min målbild är att hon skall bromsa strax innan dyka ner och greppa och snabbt vända. Ingångarna är jag nöjda med dom har härlig mål medvetenhet och ett bra tempo.
Sedan blev det platsliggning med både Qit och Tiff när jag tränade Joline
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0