Dagen träning

Två pass idag, först ett på en plogad parkering, Qit var het, men gjorde en del fina grejer, kändes okej. Jag känner ju själv jag ibland ha lite för höga krav lägger kanske ibland energin fel när det gäller vad hundarna skall kunna göra bättre, men jag vill ju vekligen att det skall vara så bra att det inte finns något att klaga på, skulle kunna nämna 100 sådana saker, som tex att Qit blir lite sne vid ställandet på inkallandet. Att hon bromsar lite tidigt när hon skall in vid ingångarna både vid inkallandet och vid apporteringarna, ja det var några små saker som jag lägger ganska mycket energi på, som retar mig och som jag vill ändra.

Sedan blev det handla lite innan vi åkte vidare för att träna i ett ridhus, träningen där kändes bra, Qit var inte alls lika het och hade inte ett ljud på ff med kommendering, hon gjorde ett fint inkallande (dock med samma fel dom jag nämnde tidigare) men en klockren 10 skulle jag säga i en vanlig dommares ögon. Sedan gjorde hon några andra riktigt fina delar och transporterna kändes jätte bra, så i det stora hela, om jag blundar för lite små detaljer kändes det riktigt fint.

Tiffany var på tårna men inte ett ljud och gick riktigt fint om man bortser från att hon som sagt var lite het. Vi tränade gripanden eftersom hon haft problem med sanden i ridhuset efter att vi tränade i Äppelbo's ridhus innan jag kom på att det var för att dom saltade där inne hon blev så konstig när man apporterade, tyvärr förstörde det en hel del som än idag sitter kvar som jag jobbar på så alla tillfällen att kunna köra apportering i sand/ridhus där det inte är saltat är jätte värdefulla. Vi hoppas på att få en till tid i ridhuset imorgon också så vi kan få köra igenom hundarna ordentligt ännu en gång, att träna ute i -13 grader är inte det mest ultimata.

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0