Beslut

Vilja, tankar, beslut, princip.
Är några ord som i kombination kan ge ångest. Dom kan nog tom göra en bitter, jag hatar ordet bitter, eller nej jag hatar vara bitter.
Men jag hade ju bestämt, kanske, antagligen mot min egentliga vilja men av ren princip.
Det blir lite som en konflikt mot sig själv men jag måste.
Jag måste hindra mig själv från att vara ute och fara jämt, jag trivs absolut bra med det men man kan inte leva så, det är skönt komma hem, det är skönt att sköta sitt och få egentid. Men när jag får några oplanerade dagar går trotts allt tankarna kring vad jag skulle kunna hitta på, om jag kanske skulle åka iväg.
Men denna gången måste jag stå fast vid mitt beslut, fast det kanske är emot min vilja och det är dags börja se till att hitta hem och bara finna ro i att vara hemma, man måste inte alltid vara påväg.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Känner igen känslan, jag fick oxå tvinga mig själv att vara "hemma" även om min vilja var på språng redan innan tanken hunnits tänka vart man skulle nästa gång ;-)

2012-02-06 @ 02:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0