3 saker med Dalarna

3 saker jag glömt eller inte tänkt på under den tiden jag bodde här, som jag kommit fram till efter några timmar:

1: Dalaradion, jag har INTE saknat dalaradion, när jag bläddrade bland kanalerna ramlade jag in på den och kände genast lite ångerst, vilken hemsk radiokanal!

2: Dalmasar vet inte att man som bilförare skall lämna företräde till dom. I stockholm har man lärt sig att det är bara stanna för folk bara går, här stannar jag när folk stod vid övergångstället och om kollade på mig som om dom trodde jag drev med dom.

3: Finns uppenbarligen inte en jäkel som gillar sushi, men tydlig en sushi resturang i alla fall. Undra vad dom har för mer bisysslor för dom lär ju inte kunna leva på sushi'n..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0