Ge lite mer

6 starter, 6 elit tävlingar, 2 nollor men 6 första pris, ja det är så mina och Qit's resultat ser ut 3av dom har vi över 298 poäng det känns faktiskt ganska otroligt när man tänker på det, jag och Qit klickar otroligt bra på tävlingsplanen men att säga att vi fått något gratis hade varit att ljuga, Qit är ingen lätt hund att träna vi tränar väldigt strukturerat genom tänkt och det är otroligt mycket allvar i våran träning, visst kan jag när jag går ifrån träningen ha en underbar känsla och den ramlar även över mig när vi tränar det ger resultat och hon gör fina saker, men att säga att vi bara kan gå in och ha förbannat roligt hade varit att ljuga. Att träna med Tiffany är tokigt, vi har otroligt roligt vi fjantar oss dummar oss och kan verkligen lägga nivån hur seriös träningen är olika Tiffany köper det och hade hon varit en människa hade hon utan tvekan varit min bästa vän för vi har precis samma humor förstår varandra utan och innan och kan kommunicera på ett sätt man inte borde kunna kommunicera med en hund, hon vet precis vad som gäller och vilken nivå vi valt lägga oss på just detta passet. Vi kan gå ut köra ett pass med bara överträning larva till det jätte mycket och bara lattja och nästa pass kan vi gå in köra en super fin elit och hon är med direkt. Qit är en väldigt allvarlig hund och hon ger inte utrymme för trams man måste vara otroligt noga med att hålla henne på rätt nivå och träningen måste vara otroligt genom tänkt och varje belöning ha ett syfte och en ordentlig tanke på ett helt annat sätt än när man tränar Tiffany.
Qit är en jätte bra hund och jag gillar henne skarpt men jag kan utan tvekan säga att hon är den hunden jag haft som är svårast och som kräver absolut mest av mig.
Det är en utmaning varje ny hund är en ny individ att lära känna och förstå sig på dom har olika förutsättningar olika för och nackdelar och ibland vill man bara slita sitt hår fast att man vet att enda sättet är att sätta sig ner tänka till, tänka om ändra och hitta dom där bitarna som får allt falla på plats. Ibland bara det är självklart ibland är det en riktig utmaning.
Ser man resultaten kan man tycka det ser så enkelt ut men i detta fallet är det verkligen en fasad för jäklar vad vi sliter för att få allt på plats, men känslan när det bara fungerar och vi jobbar tillsammans i ett är obeskrivlig, och ju mer man måste ge och ju mer gråa hår det ger desto bättre känns det när det fungerar, även om man ibland önskar att vi bara kunde leka oss igenom varje träningspass som jag gör med Tiff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0