Gröt

Jag har gett mig på ett nytt projekt, lära mig tycka om eller åtminstone äta gröt.
Egentligen lever jag ju med tanken, varför lära sig äta/dricka något man inte tycker om. Men i detta fallet hade det ju varit bra, det är otroligt lätt att fixa till, nyttigt och snällt mot magen, och eftersom jag bestämt mig för att inte äta något under nätterna när jag jobbar då jag är övertygad det inte är bra, vore ändå gröt ett alternativ på kvällen dom kvällarna jag känner jag måste ha något i magen. Så idag var dag 1 på mitt ”lära mig äta gröt projekt” jag kan säga det gick sådär…

Idag är sista kvällen innan det är dags för jobb, ett dubbelpass har jag fått så kommer jobba över 90 timmar dom kommande 8 dagarna, men jag ser fram emot att jobba en period till nu, dessa 4 dagar jag varit ledig nu gör mig verkligen rastlös, men jag måste vänja mig vid att kunna vara ledig och njuta av det också men för tillfället känns det mest värdelöst.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Mannagrynsgröt föredrar jag mer än risgrynsgröt.. ;)

2012-04-12 @ 22:13:47
URL: http://www.tuffiz.se
Postat av: Vän av ordning och konsekvens

Jag hade ett liknande projekt för några månader sedan (som jag nu har gett upp iom att jag enbart har tillgång till micro, och där drar till och med jag min toleransgräns i grötfrågan :))

Men jag antar att det är havregrynsgröt du menar, och då säger jag bara: fyll tallriken med 50% frysta bär (jag hade hallon och blåbär-blandningen) och banan, 50% gröt (och givetvis mjölk och kanel). Det är det enda sättet den går att uthärda! :)

2012-04-13 @ 01:22:14
URL: http://awkwardsilen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0