Vår tripp till Hamar





Himlen var helt underbar imorse när vi åkte till Hamar.

Vi kom fram i god tid och hittade oss rätt bland ringarna, det var 53 shelties som skulle ställas så det var shelties högt och lågt om man säger så. Först alla hanar och sedan dags för tikarna, Jojo var första tik, och det var totalt 8 (tror jag) junior tikar. Jojo fick excellent och skulle sedan in i konkurransen det var 4 Junior tikar som fått excellent och Jojo placerades som tvåa. Inte illa för att vara 9 månader och 4 dagar. Jag fick så jätte fina lovord om Joline av en uppfödare som var där och det är alltid så roligt när man får höra sådant från folk man inte känner.

Domare: Åke Cronander
Mycket tilltalande helhet. Välskuret huvud. Bra uttryck lite tunga öron. Fin hals och resning. Bra överlinje tillräckligt förbröst. Välkroppad för åldern. Aningen lång i lenden. Bra ben, tassar och päls. Rör sig väl.





Nu skall jag unna mig en slapp dag, blir lite inomhusträning ikväll men annars skall vi bara ta det lugnt och ligga i soffan och mysa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0