Spagettiben

Äntilgen efter en lång dag kan jag slappna av, och när jag gjorde det kände jag hur benen gav med sig. Dom känns kort sagt just nu som verkande spagetti. Ja det är resultatet av dom mil det blivit till fots idag, efter trampat fram i myrar och skog i timtal.

Imorse vid 7 kom Adam in och berättat Ronja hade smitit. Hon hade stuckit ifrån honom när han skulle kissa dom. Fort upp och leta, men utan resultat, sedan har jag letat hund överallt. Malin kom ner och hjälpte mig leta och vi gick och gick, efter några timmar fick vi höra att hon varit synlig vid några tillfällen men drog så fort någon lockade på henne. På kvällen strax innan 21 knackade en på dörren och berättade att dom sett Ronja, drog ut direkt och plötligt är hon framför bilen, kastar ut Jojo och Tiffany då hon inte verkade vilja ha någon kontakt med människor. Efter ett tag drar hon över vägen igen och Tiff drar efter henne, dom blir stående tittande på varandra innan Ronja drar iväg igen, in på en tomt runt uthuset, det va ju kolsvart ute men springer efter så gott jag kan, väl runt har Tiff tappat bort henne då hon sökte tillbaka till mig en vända, hon börjar cirkla och får upp spåret igen och drar efter och fortsätter, runt husknuten ser jag en glimt av henne innan hon drar vidare runt huset. Jag springer efter och Jojo blir frusterad av att jag springer och börjar skälla, då ser kah hur Ronja stelnar till och bara blir stående och kollar på oss. Sedan kommer hon i full fart mot oss och är jätte glad att se oss. Så efter nästan 14 timmar har Ronja hittat hem igen och ligger nu trött men lycklig och sover. Skönt det slutade så här bra denna dagen har tagit otroligt mycket kraft och energi.



Nu skall jag baka en kaka som jag lovat till kursen imorgon, sedan blir det sängen!


Kommentarer
Postat av: Malin

Vi hade ju iallafall tur med vädret ;-)

Skönt att allt gick bra tillslut.

/Malin

2011-10-03 @ 22:50:54
URL: http://www.wheats.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0