Mina senaste dagar

Igår började dagen med att åka och träna lite hundar för att sedan åka hem och baka, jag väntade studiebesök av Västerdalarnas HU som skulle komma hit, kolla på vallning, gosa med hundar och fika. Det var ett gäng med barn och ungdommar som kom och jag tror då dom hade trevligt, hundarn uppskattade det i alla fall.


¨
När alla åkte blev två ungdommar kvar det var Amanda och en kompis Emma hon hade med sig så dom sov över här vi hade lite fredagsmys popade popcorn och kollade på idol. Så hade jag hundvakt till idag också då jag skulle iväg och tävla med Tiffany och dom var kvar hemma hos mig. Perfekt.

Jag åkte till Borlänge där jag träffade Lisa och ganska snart var det min tur att tävla, jag kommer gå in mer på tävlingen imorgon. Vi fick ett 1:a pris men det va MYCKET slarv och känslan inte den bästa. HOn va taggad och på G. Men som sagt mer om det komme rimorgon. Det blev "frukost" på MAX innan Lisa hängde på och vi åkte hem över, där en heldag med hundträning stod på schemat.
Vi började med att åka till en fotbollsplan vid skolan och tränade lydnad och som vanligt blir våra pass lite galnare och mer störning och dom konstiga saker hundarna utsätts för får man leta efter pallar dom detta, pallar dom nog alla händelser som kan bli på en lydnadstävling.

Jag, Tiff och Amanda, Tea tränar på att gå balanserat vid kommendering och inte kolla ner på hunden.



Vi diskuterar inte saker och ting utan praktiserar det noga innan vi testar, här är vi inne i en djup diskussion om hur vi skall kunna genomföra hoppapport i eliten



Och såhär blev resultatet, Tea gör hoppapport



Ja behöver jag säga att vi har väldigt roliga träningspass? men dom är också mycket givande många idéer och annat tas upp.

Här har vi en fundering på konskicken där jag får agare hund.


När lydnaden va klar åkte vi hem bytte lite hundar och drog vidare till fåren.

Jaha nu gav bloggen upp den vill inte ladda upp några bilder, så nog bara inse att det är dags att ta en kvällspromenad med hundarna och sedan gå och lägga sig så kommer fortsättningen imorgon.

Alla tre besökare blev kvar ännu en natt så imorgon fortsätter våra äventyr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0