Dagens träning

Dagens träning gick super med Svea hon är verkligen underbar, så intensiv så mycket driv, men massor av känsla, hjärna och vilja att sammarbeta. Igår fick hon träna lite i Nås gjorde några hämt och en fösning, inga större grejer att klaga på hon håller huvudet kallt och får jobber gjort. Härliga hund! Tänk om hennes matte var hälften så bra... Jean har fått dela av får och hålla får ute vid hämtet hon är kanon! hon driver ut dom och håller dom och när hunden jag skickar ut kommer upp i balans lämnar hon fåren och springer iväg och lägger sig utan att störa djuren men håller draget lite draget. Fåren står still utan så hunden man skickar ut får ett bra upptag annars blir det ju lätt dom startar innan hunden man skickat kommer upp eftersom jag måste stå mot draget för lämnar jag dom och går bort ifrån draget drar dom ju tillbaka till dom andra. Med en sådan hund behöver man inga medhjälpare när man tränar :)



Tiff har jobbat på possitioner och halter. Jojo jobbar på med apporteringen.

När vi var till Nås träffade vi Jolines syster Nelly, det blev full fart på henne och Jojo direkt när dom såg varandra och så försökte vi ta lite bilder på Nelly innan det blev allt för mörkt ute.





På söndag är det dags för utställningen med Jojo och jag inte en anning vad jag skall ha på mig så är det någon som vill hjälpa mig vara smakråd får ni gärna höra av er!


Kommentarer
Postat av: Caroline & Olivia

Jag tycker att du kan ha kläder på dig när du ställer ut! (y) :D

Det är ett bra råd tycker jag. ;)

2011-10-07 @ 21:34:11
URL: http://shutupfluffy.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tycker bikini och knytkjol låter som ett skitbra val! ;D

2011-10-07 @ 21:53:30
URL: http://www.tuffiz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0