Dagen

I förmiddags åkte mamma och pappa hem dom tog med sig ytterliggare två får, så nu kommer dom ha 5 st där nere. Ronja verkade trivas bra i mammas flock och jag tror det kommer bli kanon. Igår körde vi lydnad och jag fick se mamma köra egenom Alva i lydnadsklass 1, såg riktigt fint ut och det kommer bli kanon när det är dags fördebuten. Sedan blev det några timmar ute i hagen och Ingela kom på besök och så mina "unga" fick hjälpa till. Tiff är ju den yngsta hunden här hemma nu. Sedan körde jag några långa hämt och fösning med Snygge innan jag letade mig hemåt. Det känns att hösten verkligen är här nu, idag har varit en riktt fuktig och kylig höstdag. På kvällen blev det lite bättre, men nu har mörkret tagit över.

Ikväll blir det fokus på apporteing med Joline och stadga med Tiff, det behövs ju uppenbarligen efter helgens tävling. Och snart kommer Sabine förbi och lämnar Jinni som skall vara har på besök tills Fredag då hon åker vidare till Amanda och Carina. Skall bli jätte roligt att låta henne träffa får för första gången imorgon för jag tar för givet det är okej jag släpper på henne lite Sabine?

Ja nej nu skall jag ta ett varv med dammsugaren, behövligt efter att haft huset fullt i hundar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0