Fåren

Nu var fåren borta och det är med blandade känslor. Kommer sakna alla stunder på dom öppna markerna gnidande på geniknölarna när jag försöker lista ut hur jag skall få hunden framför mig att förstå vad jag menar. Lyxen att bara kunna gå ut och träna när man vill genom att bara öppna dörren och gå ut. Och alla timmarna med likasinnade vänner man spenderat där på dom mest galna sätt.

Jag kommer inte sluta med vallningen för att jag flyttar det finns massor av folk som bor i Stockholm som håller på med vallning så det kommer att lösa sig, det vet jag. Men visst kommer det inte vara lika enkelt.
Men behöver inte tänka på vatten som fryser stängsel som skall upp ner och måste flyttas, ja det jobb som tillhör när man har får som jag i och för sig till stor del trivts med.
Och någon gång i framtiden kanske möjligheten kommer att bli fårägare igen. Då kanske jag tar den.

Livet slutar ju inte här, det börjar :)

En bild från igår när Indra och Jojo umgås med fåren.

image description


image description

Nu skall jag ut i regnet och plocka ner stängsel.



Kommentarer
Postat av: Sarah Ericson

Åh vad tråkigt att bli utan får... Det måste kännas konstigt, väl? Lycka till med allt:) kram sarah och vilda

2011-11-27 @ 10:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0