Så var det ju det där viktiga med att förbereda

Ja precis har ju skrivit hur noga jag måste vara att förbereda Joline innan varje moment och att vi förstår varandra. Idag blir Joline 10 månader och vi har idag debuterat i lydnadsklass 1. Vet att vi har mycket kvar att jobba på men jag visste att 1:a priset var inte helt omöjligt om jag är tydlig. Så ja sagt och gjort vaknar jag imorse när klockan ringer och inser ganska snart att min röst är helt borta, och ja lite ord får jag ut men dom kunde man inte gissa på kom från mig, behöver jag säga att oddsen inte riktigt kändes som dom va på min sida?

Men envis är man och en utmaning skadar ju aldrig så vi åker iväg på tävlingen jag och Jojo får startnummer 2 och vi går in på planen och har roligt, gör som vi gör på träning och tar oss igenom programet. Mycket slarv eller kanske jag skall säga okunskap det fattas mycket stadga men i nuläget gör jag ingen större grej av det. Och vårat program räkte till ett 1:a pris och Joline är nu 10 månader på dagen uppflyttad till lydnadsklass 2. Duktiga duktiga lilla Joline. Hon slutade som 3:a i klass 1.

Tiffany körde eliten vi hade en bra känsla och hon kändes riktigt fin och gjorde några riktigt fina grejer, vi vann eliten men poängen va inget att skryta med direkt. Mest nöjd är jag med rutan fast att hon slarvade jätte mycket när hon kom in i fot. Men hon hade tiktigt bra tempo och tänk till konen och rutan och hon hade ett jätte bra stop i rutan! Bra metall apporteringen MEN än en gång slarv på gripandet med träapporterna, hopplöst hon som gjort det så jätte bra varje träning den sista veckan, är det när jag inte tagit i dom innan? Ja tåls att fundera på.
Tiff va dock mer brydd över min hesa röst och förstod inte alltid va jag sa. Men ja känslan va jätte bra och jag är nöjd med våran insatts fast att det var endel slarv jag vill ha bort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0