Hitta en känsla

Sitter i huset i Äppelbo nu. Om några timmar skall jag iväg till en bekant. Sitter i soffan i det tv lösa vardagsrummet och försöker känna något. Känna hur det känns att detta kommr bli sista natten här, känna hur det känns att lämna allt detta.
Det var ju trotts allt min dröm, och jag har byggt upp så mycket här och utvecklats något enormt både som människa och hundtränare. Vad skall jag känna? Vad borde man känna när man lämnar allt, står vid stupet och bara kastar sig ut.
Jag vet vad jag har här, jag vet vart mina vänner står jag har ägnat timmar på att träna hundarna sitta och grubbla och jag har hittat mina platser där jag kan njuta av livet.
Imorgon när jag låser dörren släpper jag allt det här, nej okej inte allt endel vänner vet jag alltid kommer att hänga med. Men allt annat jag upplevt under mina senaste snart 5 år kommer förbli minnen, endel man vill minnas endel man vill glömma men jag tänker inte ångra och gör det inte heller för det är såhär livet fungerar men ibland önskar jag att jag var mindre envis, mindre impulsiv och mindre godtrogen. Kanske lär jag mig, kanske inte.
Men vad känner jag nu när jag sitter här och hemmet som en gång var mitt har tappat all prägel att jag någon gång bott där. Ja vad känner jag, vad borde jag känna. För jag söker efter en känsla men hittar ingen det är tomt.
Jag känner ingen saknad, jag känner inge vemod, jag känner ingen förtvivlan.
Kanske är jag helt enkelt redo, helt redo att ta det där klivet ut över stupet och börja klättra upp igen, från noll med nya möjligheter mål och en annan önskan.
Ja jag tror jag är redo!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det var väl helt enkelt dags att gå vidare i livet. Känn ingen skuld utan se det som en erfarenhet och en resa som nu tagit slut. Lycka till i stora staden!



Kram Malin

2011-11-26 @ 21:20:30
URL: http://www.wheats.se
Postat av: Sandra

Det låter som att du är redo för ett nytt kapitel i livet och jag tycker det är helt rätt att inte ångra, inte klänga kvar vid det som varit utan istället blicka framåt! Hejja dig!!!

2011-11-26 @ 22:35:00
URL: http://saz.smuligt.com
Postat av: Anonym

Oavsett vart och när så finns jag alltid ett samtal bort och stöttar dig vilka vägar du väljer att gå <3

2011-11-26 @ 23:06:58
Postat av: Madelene Milton

Rent egoistiskt tycker jag att det är supertråkigt att du flyttar så himla långt bort!

Men det är din chans att ta och det är klart att du måste ta den!!!



Önskar dig all lycka till med allt det nya och hoppas att det inte går alltför lång tid innan vi kan träffas och träna tillsammans igen!

(Jag har förresten skickat ett mail på FB ang det!)



KRAM

2011-11-28 @ 18:00:49
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0