En tur till tyngsjö

Ja så hamnade men i Dalarna igår och idag blev det att jobba lite. Det hade kört ihop sig lite då dom var för lite folk och frågade om jag inte kunde ta en tur, och absolut en liten sväng till Tyngsjö skadar ju inte. Det va hemskt dimmigt så såg dock inte så mycket. Det är så fint där ute vid klart väder.`



Joline gjorde ett bra spår igår GPS'en visade strax under 500m så var inte så långt ifrån längden i anlagsklassen. Nyttigt lägga spår utan snittslar och helt och håller lite på att hunden går rätt om hon gjorde det hela tiden kan jag ju inte svara på, men hon hittade slutet och jobbade på bra så runt tog hon ju sig. Det var väldigt svår träng med myrer och berg så hon fick verkligen tänka och vinklar blev det lite här och var bara för att jag överhuvudtaget skulle kunna ta mig fram och lägga ett spår. I mitten av spåret någonstanns började hon ringa jätte mycket det va älgspår där som jag inte vill minnas mig såg när jag la spåret så det hade nog korsat en älg där när spåret legat men hon fixade det och kom på spåret igen och jobbade vidare. Kanske hade vi en bra dag. Men snart skall vi se till ta tag i den där spårningen hade ju varit roligt att starta henne i år.

Hur lyckas jag?


Jojo jobbar på i spåret
image description


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Kul med spårning, duktig hund :) Läskigt med älg dock, tycker jag

2011-11-02 @ 21:35:44
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0